اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بشرویه:

افزایش سن ازدواج مهم‌ترین مشکل جوانان امروز است

فرماندار بشرویه گفت: یکی از بزرگترین معضلات امروز در بحث مفاسد اجتماعی و ناهنجاری‌ها افزایش سن ازدواج و تاخیر در ازدواج جوانان است.

افزایش سن ازدواج مهم‌ترین مشکل جوانان امروز است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری بشرویه، محمدعلی مهدی‌نژاد در ستاد تسهیل ازدواج جوانان شهرستان بشرویه اظهار داشت: امروزه سن ازدواج در جوانان ما افزایش یافته که خود سبب ایجاد مفاسد فراوان است.

وی افزود: علاوه بر افزایش سن ازدواج در حال حاضر ما با مشکل افزایش طلاق نیز مواجه هستیم.

تمام دستگاه‌ها برای ترویج فرهنگ اسلامی تلاش کنند

فرماندار بشرویه دلیل این مشکلات را جایگزینی فرهنگ مبتذل غرب به جای استفاده از فرهنگ اسلامی دانست و افزود: باید تمام دستگاه‌ها برای ترویج فرهنگ اسلامی در بین مردم و جوامع تلاش کنند.

مهدی‌نژاد تصریح کرد: مشاوره‌های غلط در بحث ازدواج نیز مشکل‌ساز است و جوانان لازم است برای مشاوره به مشاوران اسلامی مراجعه کنند.

وی ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه ازدواج گفت: فرهنگ ازدواج آسان باید در مدارس و در بین فرزندان تبلیغ شود.

افزایش آمار طلاق/عدم رعایت شرایط انتخاب همسر

کارشناس و مشاور خانواده در بشرویه اذعان داشت: خداوند در قرآن کریم ازدواج را مایه‌ آرامش روان و مایه‌ ایجاد انس و الفت بین زوجین معرفی کرده و مؤمنین را به ازدواج توصیه کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد اکبرزاده اضافه کرد: ازدواج از نظر اسلام پیمان مقدسی است که برترین آن بر اساس مقررات، آداب و رسوم، تشریفات، سنن و قوانین خاصی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: امروزه آمارهای نگران کننده طلاق به دلیل مناسب نبودن معیارهای ازدواج و عدم رعایت شرایط انتخاب همسر افزایش یافته است.

 

اکبرزاده به تعویق انداختن ازدواج را سبب مشکلات زیادی دانست و افزود: ازدواج با تاخیر می‌تواند بستری برای آسیب‌پذیری شخص ایجاد کند.

وی ضمن تاکید بر این‌که ازدواج با تاخیر مفسده‌زا است، گفت: ما باید برای جوانانی که ازدواج کرده‌اند شرایط را فراهم کنیم و مهم‌ترین آن ایجاد شغل است.

فرهنگ کاهش مهریه در بین خانواده‌ها و جوانان نهادینه شود

کارشناس و مشاور خانواده در بشرویه خواستار تشکیل مجمع خیران ازدواج در شهرستان شد و گفت: تشکیل جامعه خیران ازدواج می‌تواند گامی موثر در راستای ترویج ازدواج آسان جوانان و کمک به جوانان در رفع مشکلات آنان باشد.

اکبرزاده همچنین در ارتباط با مهریه یادآور شد :خداوند فرموده است که بدیمن‌ترین زن، زنی است که مهریه بالا دارد.

وی از جوانان و به ویژه خانواده‌های آنان خواست تا با مهریه‌های بالا برای جوانان و ازدواجشان مشکل به وجود نیاورند و فرهنگ کاهش مهریه در بین خانواده‌ها و جوانان نهادینه شود.

انتهای پیام/69017/ش/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول