اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری راور:

بهره‌گیری از مراکز مشاوره اختلافات زوج‌ها را کاهش می‌دهد

رئیس دادگستری شهرستان راور گفت: استفاده از مراکز مشاوره ازدواج خطرات ناشی از اختلافات و تضادهای موجود بین زوج‌ها را کاهش می‌دهد.

بهره‌گیری از مراکز مشاوره اختلافات زوج‌ها را کاهش می‌دهد

حجت‌الاسلام ‌محمود محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در راور اظهار داشت: وجود مراکز مشاوره و حضور مشاوران باتجربه و باایمان می‌تواند خطرات ناشی از اختلافات و تضادهای موجود بین زوج‌ها را کاهش دهد.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه زوج‌هایی که زندگی مشترک را تشکیل می‌دهند در بسیاری از موارد از سن پایین برخوردار بوده و شناخت و تجربه کافی نسبت به مسائل خانوادگی را ندارند، مشاوره قبل از ازدواج به طور اساسی می‌تواند راه‌گشا باشد. 

محمدی تصریح کرد: در ضمن زندگی مشترک نیز زوج‌ها باید از خدمات مراکز مشاوره و مشاوران مؤمن و باتجربه استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: در بعضی موارد، افرادی به قصد خیر و با نیت سازش به زندگی خصوصی افراد نفوذ کرده و سلامت و امنیت خانواده‌ها را مورد تهدید جدی قرار می‌دهند از این رو مراکز مشاوره به طور ویژه در تمام حوزه‌ها سفارش می‌شود.

محمدی با تاکید بر اینکه مهریه‌های بالا، ضامن بقای زندگی زوج‌ها نیست، بیان داشت: مهریه برای ایجاد الفت، عشق و محبت بین زوج‌ها است که بالا بودن مهریه در زمان کنونی موجب شده‌ بسیاری از دختران و پسران جوان به دلیل همین مشکل قادر به تشکیل زندگی نباشند.

وی عنوان کرد: لازم است تا خانواده‌ها به طور اساسی به دنبال یافتن آرامش واقعی در زندگی بوده و مهریه بالا را ضامن خوشبختی خود ندانند، زیرا بسیاری از زندگی‌ها با وجود مهریه بسیار بالا نیز به بن‌بست رسیده‌اند و زوجه وادار به بذل و بخشش مهریه برای رهایی از زندگی مشترک شده است.  

محمدی گفت: در برخی موارد شیوه‌های ارشادی و اندرزگونه والدین گاه حالت دخالت به خود گرفته و اساس زندگی زوجین را مورد تهدید قرار می‌دهد زیرا در برخی موارد این ضربه‌ها ناشی از بی‌اطلاعی و احساسی عمل کردن والدین بوده که نتیجه عکس می‌دهد.

وی بیان داشت: دخالت‌‌های والدین زوج‌ها در برخی موارد نیز ناشی از بحث و جدل و شیوه‌های انتقام جویانه است که صدمات بیشتری را بر پیکر خانواده فرود می‌آورد و در این رابطه لازم است تا در بحث مشاوره ازدواج، خانواده‌هایی که نخستین مورد ازوداج فرزند را تجربه می‌کنند به صورت ویژه زیر آموزش قرار گیرند.

انتهای پیام/2446/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول