اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بشرویه:

فرهنگ اسلامی باید جایگزین فرهنگ مبتذل غرب شود

فرماندار بشرویه با اشاره به وجود برخی آداب و رسوم دست و پاگیر در مسئله ازدواج جوانان، گفت: بازگشت به فرهنگ اصیل اسلامی و جایگزین کردن آن به جای فرهنگ مبتذل و گمراه‌کننده غرب این موانع را از بین می‌برد.

فرهنگ اسلامی باید جایگزین فرهنگ مبتذل غرب شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، محمدعلی مهدی‌نژاد صبح امروز در نشست ستاد تسهیل ازدواج جوانان اظهار داشت: ازدواج از ضروریات و ارکان اصلی زندگی هر شخصی به شمار می‌رود.

وی متذکر شد: برخی از مسایل که در زمینه مفاسد و ناهنجاری‌های اجتماعی اکنون گریبانگیر جامعه شده است از پیامدهای منفی بالا رفتن سن ازدواج در جوانان و کم اهمیت انگاشتن مقوله تشکیل خانواده است.

فرماندار بشرویه ادامه داد: فرهنگ‌سازی برای ازدواجی آسان و پایدار نیازمند برنامه‌ریزی و تدبیر ویژه‌ای است تا بتوانیم در این زمینه شاهد تحولی بنیادین باشیم.

مهدی‌نژاد بر بهره‌گیری از مشاورانی که اصول آنها در زمینه ازدواج و خانواده از مبانی اسلامی، قرآنی و احادیث معصومین نشات گرفته باشد تاکید کرد و افزود: جایگاه و منزلت بنیان خانواده در جوامع غربی به اندازه جوامع اسلامی مورد توجه قرار نگرفته و همین مورد ضرورت بهره‌گیری از تعالیم اسلامی در امر مشاوره ازدواج را بیشتر مشخص می‌سازد.

وی تصریح کرد: آداب و رسوم دست و پاگیر و روی آوردن به تجمل‌گرایی در روند ازدواج از مراحل اولیه و حتی تا بعد از تشکیل زندگی مشترک از جمله مهم‌ترین مواردی است که موجب بالا رفتن سن ازدواج در جوانان شده است.

فرماندار بشرویه با اشاره به بالا رفتن آمار نگران‌کننده طلاق اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع این است که معیارهای صحیح ازدواج برای جوانان به خوبی تعریف و تبیین نشده است.

در ادامه جلسه اعضای ستاد تسهیل ازدواج جوانان بشرویه به بیان راهکارها و پیشنهادهای خود برای فراهم آوردن شرایط ازدواجی آسان و موفق و نحوه فرهنگ‌سازی این موضوع، پرداختند.

انتهای پیام/69006/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول