اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آبیک خبر داد

اجرای طرح سیستم آبیاری تحت فشار در 608 هکتار از اراضی آبیک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از اجرای طرح سیستم آبیاری تحت فشار در بیش از 608 هکتار از اراضی این شهرستان در قالب 10 طرح خبر داد.

اجرای طرح سیستم آبیاری تحت فشار در 608 هکتار از اراضی آبیک

بیژن لطفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: 468 هکتار از این اراضی، سه طرح به روش قطره‌ای و مابقی اراضی و هفت طرح به شیوه بارانی است.

وی افزود: تاکنون در پنج هزار هکتار از اراضی شهرستان آبیک آبیاری تحت فشار صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک ادامه داد: از محل اعتبارات استانی، عملیات اجرایی انتقال آب کشاورزی شامل احداث کانال بتنی و لوله‌گذاری به طول یک هزار و 900 متر، تأمین آب شامل حفر چاه و تجهیز چاه عمومی یک حلقه، تجهیز اراضی شامل تسطیح و تراس‌بندی اراضی شیب‌دار در سه هکتار و بهسازی و احداث راه بین مزارع به طول 10 کیلومتر با سطح پوشش 700 هکتار و 100 خانوار بهره‌بردار و با اعتبار یک میلیارد و 462 میلیون ریال صورت گرفته است.

لطفی خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات محلی عملیات اجرایی انتقال آب کشاورزی شامل احداث کانال بتنی و لوله‌گذاری به طول دو هزار و 300 متر، تأمین آب شامل مرمت قنوات به طول سه هزار و 600 متر با سطح پوشش دو هزار هکتار، 350 خانوار بهره‌بردار و 860 میلیون ریال اعتبار و یک میلیارد و 500 میلیون ریال مشارکت بهره‌برداران انجام شده است.

این مسئول اضافه کرد: طرح نقشه و مشخصات و أخذ موافقت‌نامه تأمین و انتقال آب با احداث کانال بتنی به طول پنج هزار و 500 متر، احداث استخر به حجم 250 متر مکعب و تراس‌بندی به میزان سه هکتار نقشه و مشخصات و أخذ موافقت‌نامه تهیه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک تصریح کرد: اجرای طرح آبیاری تحت فشار در سطح یک هزار و 584 هکتار از اراضی شهرستان آبیک در حال مطالعه است؛ این در حالی است که مجموعه اعتبار بلاعوض تخصیص داده شده در سال گذشته 50 میلیارد و 270 میلیون ریال و مجموعه اعتبار بانکی أخذ شده پنج میلیارد و 686 میلیون ریال بوده است.

لطفی اذعان کرد: در سال گذشته در سطح 686 هکتار در قالب 14 طرح آبیاری تحت فشار اجرا شده و طرح‌های در حال اجرا از سال گذشته به امسال در سطح 584 هکتار در قابل 16 طرح است.

این مسئول یادآور شد: افزایش میزان بهره‌وری در استفاده آب با بهره‌گیری از اجرای طرح‌های مدرن انتقال آب و گسترش سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار از وظایف مهم اداره آب و خاک جهاد کشاورزی است.

انتهای پیام/77006/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول