اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ساوجبلاغ خبر داد

آبیاری حدود 30 درصد باغ‌های ساوجبلاغ با سیستم‌های نوین

فرماندار ساوجبلاغ گفت: حدود 30 درصد باغ‌های این شهرستان از سیستم‌های نوین آبیاری استفاده کرده و به این امکانات تجهیز شده‌اند.

آبیاری حدود 30 درصد باغ‌های ساوجبلاغ با سیستم‌های نوین

علی حدادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار داشت: این شهرستان از نظر موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی وضعیت بسیار مطلوبی برای کشاورزی و باغداری داشته و در حال حاضر بخش مهمی از اراضی این شهرستان زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی قرار دارد.

وی تصریح کرد: با وجود آب و هوای مناسب در ساوجبلاغ، این شهرستان نیز مانند دیگر مناطق کشور با مشکل کم آبی روبه‌رو است و به طور قطع اگر برنامه‌ریزی صحیحی برای استفاده مناسب از آب موجود نداشته باشیم، در آینده نزدیک با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهیم شد.

عالی‌ترین مقام اجرایی در ساوجبلاغ افزود: در همین راستا دولت در سال‌های گذشته امکانات خوبی در اختیار کشاورزان و باغداران قرار داده و شرایطی را فراهم کرده است که فعالان این بخش بتوانند با هزینه مناسب از سیستم‌های آبیاری نوین بهره‌مند شده و از این تجهیزات استفاده کنند.

حدادی گفت: در حال حاضر بیش از 13 هزار هکتار از اراضی شهرستان ساوجبلاغ زیر کشت محصولات باغی است که متاسفانه حدود 9 هزار هکتار به وسیله روش‌های قدیمی و سنتی آبیاری می‌شوند.

وی تاکید کرد: در این روش‌ها ما هدر رفت آب زیادی داریم و بخش مهمی از آب پاکیزه و سالم ما از بین می‌رود که آسیب بسیار زیادی به شهرستان و به ویژه خود کشاورزان و باغداران وارد می‌کند.

فرماندار ساوجبلاغ گفت: به طور قطع اگر این میزان از اراضی باغ شهرستان به وسیله سیستم‌های آبیاری نوین ، آبیاری شوند، بخش مهمی از آب موجود ذخیره شده و هدر نمی‌رود.

حدادی در پاسخ به این پرسش که چه میزان از اراضی باغی ساوجبلاغ به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده‌اند، گفت: با تسهیلات و امکاناتی که در اختیار باغداران قرار داده شده است، حدود 30 درصد از مجموع اراضی باغی به این سیستم‌ها مجهز شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 4 هزار هکتار از باغ‌های ساوجبلاغ به شیوه‌های نوین آبیاری می‌شوند و امیدواریم با تلاش خود باغداران و همچنین ارائه تسهیلات مناسب، در آینده نزدیک 9 هزار هکتار باغی مانده نیز به این سیستم مجهز شوند.

حدادی در پایان تاکید کرد: تحقق این مهم نیازمند همکاری باغداران و همچنین ارائه تسهیلات و مشوق‌هایی است که امیدواریم در آینده نزدیک این شرایط از سوی هر 2 طرف فراهم شود.

انتهای پیام/2302/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول