اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استانی و محلی

طرح‌ آبیاری بارانی 37 هکتار در اردبیل به بهره‌برداری رسید

همزمان با ایام گرامیداشت دفاع مقدس طرح آبیاری بارانی به مساحت 37 هکتار با حضور استاندار اردبیل و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در روستای رضی‌آباد اردبیل به بهره‌برداری رسید.

طرح‌ آبیاری بارانی 37 هکتار در اردبیل به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز برگزار شد، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل با اشاره به موفقیت‌های استان در توسعه آبیاری مدرن و تحت فشار اعم از ثقلی و بارانی اظهار داشت: با حمایتی که دولت کریمه جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر داشته شاهد عملیاتی شدن طرح‌های متعددی در این حوزه بودیم.

عادل عبدایمانی تصریح کرد: با توجه به اینکه 85 درصد اعتبارات مربوط به توسعه آبیاری مدرن را دولت و تنها 15 درصد را کشاورزان آن هم با تسهیلات مناسب پرداخت می‌کنند، به نظر می‌رسد تبدیل اراضی دیم به آبی می‌تواند هم به تولید بیشتر و هم کیفی‌تر کمک کند.

وی ضرورت توجه و استقبال زارعان و کشاورزان را از این طرح‌های مولد و اشتغالزا بسیار مطلوب و مناسب ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم با عنایت زارعان به تولید بیشتر و بهره‌وری بالاتر، این طرح‌های توسعه‌ای تقویت شده و به نقطه مطلوبی برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم مدیر جهادکشاورزی شهرستان اردبیل نیز در سخنانی خاطر نشان کرد: علاوه بر طرح‌های آب و خاک که از محل اعتبارات ملی انجام می‌شود از محل اعتبارات بلاعوض خشکسالی نیز شاهد لوله‌گذاری پلی‌اتیلن 83 حلقه چاه به طول 112 کیلومتر و احداث پنج فقره استخر کشاورزی با اعتباری 16.5 میلیارد ریال بودیم.

عدیل سروی اضافه کرد: هفت طرح آبیاری بارانی به مساحت 60 هکتار و با اعتبار 3.20 میلیارد ریال تحویل بهره‌برداران شده است.

وی میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح‌ها را 1.85 میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: 1.38 میلیارد ریال آن از محل اعتبارات بلاعوض مربوط به سهم دولت و 47 میلیارد ریال نیز مربوط به سهم شخصی کشاورزان است.

سروی در ادامه بیان کرد: به منظور اجرای این طرح یک‌هزار و 777 متر خط اصلی لوله‌گذاری و 19 هزار و 83 متر لوله‌گذاری لاترال اجرا شده و یک‌هزار و 48 مورد شیر خودکار نصب شده است.

این مسئول گفت: با اجرای این طرح راندمان آبیاری افزایش یافته و روش آبیاری سنتی به روش آبیاری مدرن تبدیل و سبب استفاده بهینه از آب کشاورزی و افزایش میزان محصول تولیدی می‌شود.

انتهای پیام/62003/ح30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول