اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی به شکل نوین آبیاری می‌شوند

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: از کل اراضی استان حدود 60 هزار هکتار آن مجهز به روش‌های نوین آبیاری شده‌اند، همچنین کار مطالعه، طراحی و مقدمات تجهیز 10 هزار هکتار دیگر نیز انجام شده است.

60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی به شکل نوین آبیاری می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در نشست شورای مدیران سازمان جهادکشاورزی استان اظهار کرد: توسعه مکانیزاسیون، زیرسازی اراضی، تسطیح و یکپارچه‌سازی و نوسازی مزارع برای تحقق امر خودکفایی مهم است و توجه ویژه‌ای را طلب می‌کند و تلاش برای تحقق افزایش تولید و خوداتکایی در محصولات استراتژیک باید تداوم و توسعه یابد.

وی با اشاره به این موضوع که برای دستیابی به هدف توسعه بخش کشاورزی باید حرکتی همه‌ جانبه و پر شتاب صورت گیرد، افزود: با توسعه این بخش علاوه بر خودکفایی، افزایش اشتغال پایدار در جامعه نیز محقق می‌شود و به منظور دستیابی به این مهم مدیران و جهادکشاورزی شهرستان‌ها با تعامل با تشکل‌های بخش کشاورزی و با برنامه‌ریزی دقیق و مدون باید برای رفع مشکلات کشاورزان و حمایت از آنان همه تلاش خود را به کار گیرند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی افزود: در حال حاضر دولت با روش‌هایی همانند پرداخت یارانه در تأمین نهاده‌ها مانند کود، بذر، نهال و غیره، پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت صندوق توسعه ملی در تمام زمینه‌های بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی، حمایت مالی با ایجاد صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی با پرداخت 70 درصد آن توسط دولت و خرید تضمینی محصولات کشاورزی و سایر موارد، در صدد حمایت از این بخش است.

وی ادامه داد: مشکل اصلی در عدم تحقق خودکفایی در تولید گندم علاوه بر مسائل فنی، امر تهیه کود و قیمت خرید تضمینی این محصول بوده و درصورتی که قیمت محصولاتی که از کشاورزان خریداری می‌شود منطقی و قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی نیز افزایش یابد، کشاورزان نیز تمام تلاش خود در صحنه تولید را به کار خواهند بست.

محمدیان با تاکید به اینکه باید زمینه شکوفایی کامل بخش کشاورزی استان را فراهم سازیم، گفت: از کل اراضی استان حدود 60 هزار هکتار آن مجهز به روش‌های نوین آبیاری شده‌اند، همچنین کار مطالعه، طراحی و مقدمات تجهیز 10 هزار هکتار دیگر نیز انجام شده و پس از تامین منابع مالی کار اجرایی آن آغاز خواهد شد و اجرای این طرح‌ها نقش اساسی در بهره‌و‌ری مصرف آب، افزایش راندمان آبیاری، کاهش هزینه و افزایش درآمد کشاورزان خواهد داشت.

محمدیان تصریح کرد: افزایش تولید و خوداتکایی در محصولات استراتژیک و حفظ و توسعه پایدار منابع تولید جهت تامین مواد غذایی جمعیت رو به گسترش کشور و همچنین ضرورت خوداتکایی هر چه بیشتر در تولید استراتژیکی از وظایف اصلی جهادکشاورزی به شمار آمده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/60002/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول