اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد

اجرای طرح آبیاری نوین در 1700 هکتار از اراضی گلپایگان

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طرح آبیاری نوین و آبیاری تحت فشار در یک هزار و 700 هکتار از اراضی گلپایگان اجرایی شده است.

اجرای طرح آبیاری نوین در 1700 هکتار از اراضی گلپایگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، منصور شیشه‌فروش بعداز ظهر امروز در حاشیه سمینار ایمنی و بلایای طبیعی که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان برگزار شده بود، اظهار کرد: پیش از این سمینار نشستی با اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان گلپایگان در فرمانداری برگزار شد و در این نشست راهکار‌‌های پیشگیری از حوادث غیر‌مترقبه و بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله بررسی و جمع‌بندی شد که حاصل اقدامات این نشست در شورای مدیریت بحران استان اصفهان طرح می‌شود.

وی با بیان اینکه برای ایمن‌سازی مناطق شهر‌های گلپایگان، گوگد و گل‌شهر اعتباراتی در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: سیل‌بند با هدف پیشگیری از سیل درمنطقه احداث می‌شود و همچنین دفع آب‌های سطحی و ساماندهی رودخانه‌های فصلی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین به ایمن‌سازی مدارس استان اصفهان اشاره و تصریح کرد: 2 هزار کلاس درس در استان اصفهان مقاوم‌سازی شده است و در صورت تخصیص اعتبار واحد‌های آموزشی دیگر نیز مقاوم‌سازی می‌شود.

وی به وضعیت منابع آبی گلپایگان نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به افت آب‌های زیر‌زمینی این منطقه و کاهش 60 درصدی حجم سد گلپایگان نسبت به بلند‌‌مدت، جلسه مدیریت خشکسالی در فرمانداری گلپایگان تشکیل شده است و چند راهکار برای برون‌رفت از بحران خشکسالی در نظر گرفته شده است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه طرح آبیاری نوین و آبیاری تحت فشار در یک هزار و 700 هکتار از اراضی گلپایگان اجرایی شده است، تاکید کرد: با توجه به کمبود آب و خشکسالی، اعتباراتی باید برای مصرف بهینه آب اختصاص داده شود و همچنین مرمت قنوات و ایجاد استخر‌های آب کشاورزی باید در دستور کار قرار بگیرد.

* بازسازی 30 کیلومتر شبکه‌های فرسوده آب گلپایگان

وی به بازسازی شبکه‌های فرسوده آب گلپایگان اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون 30 کیلومتر از شبکه آب روستایی و 10 کیلومتر از شبکه آب شهری بازسازی شده است و برای ادامه طرح‌های بازسازی اعتباراتی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه طرح‌های آبخیزداری گلپایگان در اولویت قرار دارد، گفت: مطالعات آبخیزداری در حوزه‌های شهرستان صورت گرفته و مطالعات دو طرح آبخیزداری در دست انجام است.

* راه‌اندازی پایگاه امداد ساحلی در سد کوچری

وی اظهار کرد: به همت جمعیت هلال احمر گلپایگان دو پایگاه امداد جاده‌ای در محورهای پر‌ترافیک و ورودی این شهرستان ایجاد شده است و در صورت جانمایی، تحویل زمین و استقرار تأسیسات پایگاه امداد ساحلی در سد کوچری نیز احداث می‌شود.

شیشه‌فروش همچنین به فرا رسیدن فصل سرما و استفاده از وسایل گرما‌سوز نیز اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 30 نفر در استان اصفهان بر اثر استنشاق گاز منواکسیدکربن و استفاده ناصحیح از وسایل گازسوز جان خود را از دست دادند.

وی با تاکید بر اینکه 270 گروه آموزشی در سطح استان نحوه صحیح استفاده از وسایل گازسوز را به مردم آموزش می‌دهند، تصریح کرد: تیم‌های بازرسی از وسایل گازسوز مدارس استان بازدید کرده‌اند و امیدواریم امسال در مدارس شاهد هیچ حادثه‌ای نباشیم.

به گزارش فارس، با حضور مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان سمینار ایمنی و بلایای طبیعی در دانشگاه آزاد واحد گلپایگان برگزار شد و به مناسبت هفته کاهش آثار بلایای طبیعی جمعیت هلال‌احمر گلپایگان اقدام به برگزاری نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های هلال‌احمر کرده بود که این نمایشگاه به منظور آشنایی دانشجویان با نحوه عملکرد و معرفی تجهیزات تیم‌های تخصصی امدادی شامل تیم کوهستان، تیم آوار‌برداری، تیم امداد جاده‌ای، تیم غواصی و تیم اطفای حریق بود که مورد استقبال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان قرار گرفت.

انتهای پیام/63014/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول