اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان کشور:

هدف ورزش ایران اشاعه اخلاق در زندگی فردی و اجتماعی است

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان کشور گفت: هدف ورزش ایران فقط تربیت افرادی برای رسیدن به قهرمانی نیست بلکه هدف اشاعه اخلاق در زندگی فردی و اجتماعی است.

هدف ورزش ایران اشاعه اخلاق در زندگی فردی و اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی فرهادی در همایش خانواده تربیت‌بدنی با محوریت اخلاق در ورزش که ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: جامعه ورزشی کشور به دلیل حضور پیشکسوتان از ظرفیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: هفته تربیت‌بدنی فرصتی برای ارزیابی و بررسی فعالیت‌ها و اقداماتی است که در طول سال انجام شده است.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان کشور اضافه کرد: ارزیابی فعالیت‌های صورت گرفته در عرصه‌های مختلف شرایط لازم را برای انجام برنامه‌ریزی بهتر و زودبازده‌تر فراهم می‌کند.

فرهادی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص ورزش قهرمانی بیان کرد: با توجه به تأکیداتی که رهبر معظم انقلاب در خصوص تقویت ورزش قهرمانی در کشور داشتند، باید بستر لازم برای قله‌ای که از آن به عنوان ورزش قهرمانی تعریف کنیم، ایجاد شود.

این مسئول تصریح کرد: تفاوت بین ورزش قهرمانی در کشور ایران با دیگر کشورهای جهان در رفتار و اخلاق ورزشکاران ایرانی است.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان کشور عنوان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه ورزش به دنبال تربیت قهرمانانی در سطح بین‌المللی با اخلاق ایرانی اسلامی است.

فرهادی به تفاوت‌های تربیت‌‌بدنی و ورزش اشاره کرد و گفت: تربیت‌بدنی تنها یک بعد از ابعاد وجودی انسان به شمار می‌رود که آن بعد جسمانی است اما ورزش شامل تمام ابعاد وجود انسان است.

این مسئول اضافه کرد: حقیقت ورزش این نیست که یک فرد با یک بدن مهیای پرورش یافته را فقط برای رسیدن به قهرمانی تربیت کنیم بلکه هدف ورزش جمهوری اسلامی ایران اشاعه اخلاق در عرصه زندگی فردی و اجتماعی انسان است.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان کشور با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر «ورزشکاران هویت ملی کشور هستند»، اظهار داشت: وجود ورزشکارانی که در مجامع بین‌المللی به کسب مقام قهرمانی نایل می‌شوند، فرصتی برای کشور به شمار می‌رود زیرا ورزشکاران به فرموده رهبری هویت ملی کشور هستند.

فرهادی ادامه داد: اگر هدف فقط رسیدن به قهرمانی باشد که کشورهای مختلف دنیا با استفاده از روش‌های مختلف به آن دست می‌یابند اما قهرمانی ایرانیان در عرصه‌های ورزشی متفاوت است.

این مسئول اضافه کرد: کشور ایران با تربیت قهرمانانی در سطوح بین‌المللی می‌تواند شایسته‌ترین، مستعدترین و نخبه‌ترین جوانان خود را به دنیا معرفی کند.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان کشور عنوان کرد: مربیان ورزشی اگر فقط به قهرمانی اکتفا کنند به آنچه شایسته کشور ایران است، دست نمی‌یابیم.

فرهادی ادامه داد: در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز رزمندگان ایران با وجود کمبود امکانات و تجهیزات جنگی با توکل به خدا و تکیه بر هویت ایرانی اسلامی خود پیروز شدند و امروز در عرصه‌های مختلف به خصوص ورزش نیز باید این چنین عمل کنیم.

وی تصریح کرد: مربیان ورزشی که در ترویج اخلاق تلاش زیادی دارند، نباید در گمنامی به سر ببرند بلکه باید تشویق شوند تا الگویی برای دیگران باشند.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان کشور خاطرنشان کرد: اگر مربیان مستعد در ترویج اخلاق مورد توجه مسئولان کشور به خصوص مسئولان وزارت ورزش و جوانان قرار گیرند، می‌توانیم قهرمانانی در تراز نظام تربیت کنیم.

انتهای پیام/77010/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول