اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آبیک خواستار شد

جذب خیران برای هوشمندسازی مدارس آبیک

فرماندار آبیک خواستار جذب و استفاده از ظرفیت خیران و مردم برای هوشمندسازی مدارس این شهرستان از سوی اداره آموزش و پرورش شد.

جذب خیران برای هوشمندسازی مدارس آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، عبدالحسین داداشی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک که در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: اینکه دولت مصوب کرده هر یک از دستگاه‌های اجرایی برای هوشمندسازی یک مدرسه اقدام کرده و اعتبار اختصاص دهند حرفی نیست و مسئولان هم دلشان می‌خواهد که این امر صورت گیرد ولی اعتبار لازم وجود ندارد.

وی افزود: اگر در گذشته اعتباری نبود می‌گفتند از محل اعتبارات صرفه‌جویی اختصاص یابد ولی همین اعتبار هم امروز وجود ندارد چراکه جویی نیست تا صرفه‌ای وجود داشته باشد.

فرماندار آبیک ادامه داد: خیران و اولیای دانش‌آموزانی که توان مالی مناسبی دارند می‌توانند علاوه بر کمک به ساخت و ساز در آموزش و پرورش در زمینه هزینه‌های جاری هم وارد عمل شده و به آموزش و پرورش کمک کنند.

داداشی کار در آموزش و پرورش و کمک به این دستگاه فرهنگی را لذت‌بخش دانست و تصریح کرد: معلمان و مدیران مدارس باید با هم‌فکری و هم‌اندیشی اولیای دانش‌آموزان و با روش‌های مناسب، در راستای هوشمندسازی مدارس گام‌های ارزنده‌ای بردارند و به مردم و خیران کمک کنند و علاوه بر نظارت آموزشی، بر نظارت کیفی و کمی مدارس نیز توجه داشته باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با همت خیران و مشارکت مردمی می‌توان در رفع مشکلات آموزش و پرورش تسریع بخشید.

فرماندار آبیک بیان کرد: خیران مدرسه‌ساز شهرستان آبیک از بهترین خیران کشور هستند و با دل و جان در خدمت آموزش و پرورش هستند بنابر این مطلوب است با توجه به نزدیکی به پایتخت بتوانیم خیران بیشتری را جذب کنیم.

داداشی با اشاره به هزینه 150 میلیون ریالی ایاب و ذهاب 9 ماه 80 دانش‌آموز شهرک فردوس به داخل شهر آبیک به دلیل نبود فضای آموزشی مناسب، اضافه کرد: فرمانداری 20 میلیون ریال، خیران 30 میلیون ریال، آموزش و پرورش 30 میلیون ریال و شهرداری آبیک 70 میلیون ریال از این هزینه را پرداخت می‌کند.

این مسئول با اشاره به 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و دانش‌آموز اذعان داشت: آموزش و پرورش باید بستر لازم را در راهپیمایی روز 13 آبان برای حضور پررنگ دانش‌آموزان فراهم کند تا نمایش قدرت نوجوانان و جوانان به رخ جهانیان کشانده شود و مردم نیز به سمت راهپیمایی کشیده شوند.

فعالیت انجمن‌های اسلامی مدارس جدی‌تر گرفته شود

فرماندار آبیک با تأکید بر جدی‌تر گرفته شدن فعالیت انجمن‌های اسلامی مدارس شهرستان آبیک، افزود: باید زمینه حضور دانش‌آموزان را در پایگاه‌های بسیج و فعالیت‌های علمی، فرهنگی و هنری مدارس فراهم و گسترش داد.

داداشی اضافه کرد: انجمن‌های اسلامی باید در سوق دادن دانش‌آموزان به سمت بسیج و برنامه‌های علمی، مذهبی و فرهنگی کوتاهی نورزند تا در آینده افراد مؤمن و مفیدی به جامعه تحویل دهند.

این مسئول عنوان کرد: مسئولان آموزش و پرورش باید با تزریق تفکرات دینی و سالم و ارائه راهکارهای مناسب در راستای تقویت و رشد و شکوفایی دانش‌آموزان شهرستان آبیک بیشتر گام بردارند.

انتهای پیام/77006/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول