اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش و پرورش اصفهان:

هوشمند‌سازی مدارس یک اضطرار است

معاون پژوهش و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امروز قرار گرفتن مدارس در مسیر هوشمند‌سازی انتخاب نیست، بلکه یک اضطرار تلقی می‌شود.

هوشمند‌سازی مدارس یک اضطرار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمیدرضا مؤتمر ظهر امروز در جشن هوشمند‌سازی مدارس با اشاره به ضرورت هوشمند شدن آموزش‌های مدارس اظهار کرد: طرح هوشمند‌سازی مدارس از سه سال گذشته تاکنون در اصفهان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته اقدامات بسیاری از سوی آموزش و پرورش در راستای قرار گرفتن مدارس در مسیر هوشمند‌سازی صورت گرفته است، اضافه کرد: البته مدعی نیستیم که تمام مدارس هوشمند شده‌اند، اما در حال حاضر اصفهان رشد خوبی در زمینه اجرای طرح هوشمند‌سازی مدارس دارد.

معاون پژوهش و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح هوشمند‌سازی مدارس تصریح کرد: امروز قرار گرفتن مدارس در مسیر هوشمند‌سازی انتخاب نیست، بلکه یک اضطرار تلقی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مدارس ناگریز به حرکت در مسیر هوشمند‌سازی هستند، ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع دولتی طرح قرار گرفتن مدارس در مسیر هوشمند‌سازی با مشارکت‌های مردم و بخش خصوصی اجرا می‌شود.

مؤتمر با اشاره به هدف از اجرای این طرح تأکید کرد: بهره‌مندی هوشمندانه از فناوری از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح هوشمند‌سازی مدارس است و دانش‌آموزان در راستای استفاده خود از آموزش‌های مدارس باید از فناوری‌های روز دنیا استفاده کنند.

وی با بیان اینکه استفاده هوشمندانه از فناوری باید در سطح مدارس نهادینه شود، افزود: امروز هوشمند‌سازی مدارس با توجه به افزایش حجم اطلاعات علمی، سرعت تغییر اطلاعات و تغییر رویکرد‌های آموزشی از محوری به کاربردی به میزان بسیاری احساس می‌شود.

معاون پژوهش و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش با اجرای این طرح درصدد است که آموزش دانش‌آموزان محدود به مدرسه نباشد، گفت: نا‌محدود کردن زمان آموزش نیز از مهم‌ترین رویکرد‌های اجرای طرح هوشمند‌سازی مدارس است.

وی با اشاره به اینکه فرصت‌های متعدد و روش‌های متنوع آموزشی سبب افزایش یادگیری دانش‌آموزان می‌شود، اظهار کرد: در این طرح نقش معلم از انتقال‌دهنده دانش به راهنمای آموزش و نقش دانش‌آموزان نیز از یک یاد‌گیرنده فعال به یک دانش‌آموز فعال، نقال و مشارکت‌جو تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/63004/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول