به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان به نقل از روابطعمومی آموزش و پرورش این شهرستان، علیرضا فاضلدربندی در همایش فضای سایبری و هوشمندسازی مدارس کاشان اظهار داشت: بنا به ضرورت استفاده فناوریهای مدرن تاکنون 400 کلاس درس در مدارس این شهرستان مجهز به دیتاپروژکتور و 120 کلاس درس نیز با بردهای هوشمند تعاملی، تجهیز شدهاند.
وی افزود: اتصال تمام مدارس شهری به اینترنت پرسرعت و 70 درصد مدارس روستایی، از دیگر اقدامهای آموزش و پرورش کاشان در این زمینه بوده است.
به گفته معاون پژوهش و برنامهریزی آموزش و پرورش کاشان، توزیع دو هزار نرمافزار، کیف و کتاب الکترونیکی و برگزاری 300 ساعت کلاس ضمن خدمت برای فرهنگیان از دیگر برنامههای این اداره برای هوشمندسازی مدارس بوده است.
فاضلدربندی، با اشاره به ضرورت به روزرسانی اطلاعات به عنوان هنر معلمی در جامعه امروز، تصریح کرد: با این وجود نباید از آسیبهای فناوریهای مدرن نیز غافل بود.
یک استاد دانشگاه نیز در این همایش گفت: هوشمندسازی مدارس، ناشی از فناوریهای مدرن است که تحول در جوامع به ویژه، نظام آموزشی را به دنبال داشته است.
حمیدرضا بیرانوند خاطرنشان کرد: اوج استفاده از فناوری و تصویرسازی برای انتقال مفاهیم در تاریخ و تمدن ایران بوده است که نمونه آن آثار کشف شده در شهر سوخته است.
وی با اشاره به آثار فاخر در تاریخ و تمدن ایران تصریح کرد: محتواسازی که بزرگان فرهنگ ایران به آن توجه داشتهاند، امروز مورد غفلت واقع شده و ما از غافله تولید علم و تکنولوژی عقب ماندهایم.
به گفته این استاد دانشگاه، خلاقیتمحوری برای جلوگیری از انباشت محفوظات، تعامل در امر آموزش و حذف زمان و مکان از مهمترین رویکردهای نظامهای آموزشی، در فرآیند یاددهی و یادگیری است که در مسیر هوشمندسازی مدارس مورد توجه قرار گرفته است.
بیرانوند تأکید کرد: نتایج حاصل از تحقیقات نشان میدهد که آموزش با استفاده از تختههای تعاملی، به میزان 35 درصد در بازده یادگیری مؤثر بوده است.
دبیر انجمن شرکتهای هوشمندسازی مدارس کاشان نیز در این همایش اظهار داشت: استفاده از تکنولوژی آموزشی شرایط خاصی دارد که نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصتهایی را به دنبال دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد.
حسین بهبهانیپور افزود: کمبود زیرساختها، عدم تجربهمحوری، گذار فرآیند آموزشهای سنتی به مدرن و نداشتن تسلط کافی به زبانهای خارجی توسط ارکان انسانی از ضعفهای استفاده از تکنولوژی آموزشی است.
به گفته وی، تحول آموزشی با استفاده از ابزار نوین، صرفهجویی بهینه منابع و استفاده صحیح از فناوری، نقاط قوت و شتابزدگی و عدم بکارگیری فناوری، بیتوجهی به آموزش جامع معلمان و هزینههای مادی به عنوان تهدیدهای استفاده از فناوریهای مدرن است.
نخستین همایش فضای سایبری و هوشمندسازی مدارس کاشان با حضور مدیران مدارس کاشان، کارشناسان تکنولوژی آموزشی و شرکتهای تولیدکننده نرمافزارهای آموزشی و سختافزارهای کامپیوتری در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.
انتهای پیام/2406/ذ/ث3001