اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیشکسوت دوران دفاع مقدس:

سازش با آمریکا جز خود فریفتگی ثمری ندارد

پیشکسوت دوران دفاع مقدس و سردار جبهه و جنگ گفت: سازش با آمریکا و دیگر مستکبران روزگار جز ذلت و خواری و بی‌ثمرگی هیچ نتیجه‌ای برای ملت ایران و ملل آزاده دنیا به همراه ندارد.

سازش با آمریکا جز خود فریفتگی ثمری ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار رحیم نوعی‌اقدم عصر امروز در مراسم یادواره 100 شهید والامقام شهرستان کوثر در سالن حجاب این شهرستان اظهار داشت: آنهایی که تلاش می‌کنند تا با اشاره آمریکا تمام هست و نیست خود را ببازند باید بدانند که آمریکا همان کشور خیانتکاری است که 34 سال است ملت ایران را در تنگنا و هجمه‌های سنگینی قرار داده تا کوچک‌ترین امتیازی را از این ملت بگیرد اما فرهنگ مقاومت اجازه عملی شدن چنین نیت شومی را نداده است.

وی تصریح کرد: ما نباید از برخی چشمک زدن‌های آمریکایی‌ها یا سران کاخ سفید و نظام‌های مستبد دیگر خوشحال و خشنود شویم بلکه باید مرام شهدا و وصیت‌نامه آنها را که تاکید بر مقاومت، ولایتمداری و بصیرت دارد همیشه الگوی خود قرار داده و لحظه‌ای از این آرمان غافل نشویم.

نوعی‌اقدم از شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر تمامی شیاطین روزگار به عنوان شناسنامه پرافتخار جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و ادامه داد: سر دادن شعارهای انقلابی و ارزشی و همچنین تکیه بر فرهنگ هیهات من الذله سبب شده تا همیشه میدان حق بر گروه باطل غلبه کند به طوری که این شعارها امروز جهانی شده و به فرهنگ انقلابی و ارزشی ملت‌ها تبدیل شده است.

این مسئول با گرامیداشت یاد و نام شهدای والامقام که لحظه لحظه زندگی آنها پر از رمز و راز بودن، ایستادن و مقاومت کردن است، خاطر نشان کرد: نسل امروز ما باید این شهدای والامقام را الگو و اسوه خود قرار دهند و نگذارند دشمن لحظه‌ای بخواهد حقیقت و اصالت این نظام و دستاوردهای آن را با جنگ نرم و نیمه سخت مورد هجمه و تاخت و تاز قرار دهد.

وی به یأس و ناامیدی مطلق سران غرب و شرق اشاره کرد و یادآور شد: بعد از جنگ هشت ساله هر دو جناح غرب و شرق به خوبی به قدرت بی‌نظیر ایران، فرهنگ عاشورایی و مقاومت این ملت پی بردند و سعی کردند دیگر برای جمهوری اسلامی ایران در عرصه نظامی و جنگ سخت فضایی فراهم نیاورند چرا که کوچک‌ترین ایجاد فضا در این رابطه بزرگ‌ترین شکست و ناکامی را برای آنها رقم می‌زند.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس در ادامه بیان کرد: ما امروز با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب می‌توانیم دشمن را همچنان ناامید کنیم و اجازه ندهیم کوچک‌ترین حرکت دشمن به بزرگ‌ترین ترفند علیه انقلاب و نظام اسلامی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که همزمان با سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک امامت و ولایت امام محمد باقر (ع) برگزار شد، امام جمعه شهرستان کوثر نیز در سخنانی ضرورت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های آینده بسیار ضروری و با اهمیت توصیف کرد.

حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی گفت:‌ روح شهدا روح ناظر بر اعمال و رفتار ماست و امروز همه ما در سنگر خدمتگزاری به این ملت باید فرصت‌ها را غنیمت بشماریم و در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی بکوشیم.

در این مراسم مداحی و تواشیح اجرا شد و یاد و خاطره شهدای والامقام شهرستان کوثر گرامی داشته شد.

اما به همین مناسبت در شهرستان گرمی نیز یادواره سردار شهید فیض‌الله حامدی که در سال 65 در عملیات پاکسازی مین در اشنویه کردستان به فیض شهادت نائل آمده در زادگاهش گرمی برگزار شد.

در این یادواره امام جمعه شهرستان مشگین شهدا را عصاره فضائل جامعه معنوی توصیف کرد و افزود: همه ما باید به معنای واقعی پیرو راه شهدایی باشیم که عزت‌مندانه در این مسیر گام گذاشته و سعی کردند اهداف انقلاب اسلامی را محقق کنند.

حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار تصریح کرد: شهدای ما با تبعیت از اهل بیت عصمت و طهارت شایسته‌ترین فضیلت‌ها و عالی‌ترین همت‌ها را به نمایش گذاشتند تا به همه دنیا بفهمانند که عزت انقلاب اسلامی عزت بر گرفته از حقیقت اسلام و حقانیت دین است.

انتهای پیام/62006/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول