اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت داران:

آمریکا از خوی استکباری خود دست ‌بردار نمی‌دارد

امام جمعه موقت داران گفت: آمریکا از خوی استکباری خود دست‌بردار نیست و هیمنه ابرقدرتی مستکبران مانند کوه یخی است که در حال آب شدن و اضمحلال است.

آمریکا از خوی استکباری خود دست ‌بردار نمی‌دارد

به گزارش خبرنگار فارس از داران، حجت‌الاسلام مجید گشول در خطبه اول نمازجمعه این هفته به پرورش انسان از دیدگاه دین، قرآن و دعاها اشاره کرد و همه آنها را مقدمه‌ای برای رسیدن به تقوای الهی بیان کرد و به اثر هر گفته و عمل به آن در نسل تاکید کرد.

امام جمعه موقت شهر داران گفت: هدف اصلی اولیای الهی تربیت انسان و با استناد به دعای یازدهم صحیفه سجادیه از امام سجاد(ع)، نتیجه عبودیت خدا تربیت انسان با شاخصه‌های اسلامی به وسیله قلب، درون و عقل انسان است.

وی با عرض تسلیت به نمازگزاران به مناسبت شهادت امام باقر (ع)، مسلم بن عقیل وهانی بن عروه روز عرف را روز پالایش انسان از گناهان ذکر کرد و گفت: اگر کسی دو بار متولد نشود پاک نمی‌شود و به ملکوت راه نمی‌یابد و روز عرفه را همه باید قدر بدانیم که انسان در آن روز دوباره متولد می‌شود.

گشول به درگیری‌های مصر که باعث خدشه‌دار شدن وحدت ملی این کشور نیز شده و موج وحشت در کشور عراق و جنگ داخلی سوریه اشاره کرد و افزود: هدف دشمنان ناامن کردن و تجزیه کشورهای اسلامی است.

وی اضافه کرد: نظام سلطه با سه سیاست ایجاد اختلاف داخلی و جنگ‌افروزی، غارت کشورهای اسلامی و ترویج فساد و هجوم فرهنگ سعی در به فقر کشاندن کشور و فروپاشی آنها دارند. 

گشول پایداری را مهم‌ترین راهکار در جنگ داخلی سوریه و عملیات وحشت‌افکنی در عراق و کشورهای دیگر اسلامی حاشیه دانست و اصول اصلی روابط خارجی را عزت، حکمت و مصلحت بیان  نمود گفت: رعایت این اصول با رعایت اصول اسلامی حافظ منافع ملی است.

امام جمعه موقت داران آمریکا را کشوری عهدشکن وبی اعتماد در منطقه دانست و یکی از علل ناکارآمد بودن مذاکرات ایران در انرژی هسته‌ای را خصومت و دشمنی طرف‌های مذاکره اعلام داشت و گفت: مذاکره مقدمه تفاهم است ولی در مذاکرات هسته‌ای ایران دشمنان با لبخند آن طرف میز مذاکره هستند، ولی در باطن با جمهوری اسلامی خصومت همیشگی دارند.

انتهای پیام/2301/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول