اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته علمی و محتوایی مجمع جهانی بیداری اسلامی:

تغییر معادله قدرت، چالش اصلی رابطه ایران با آمریکاست / انقلاب اسلامی وارد موج سوم شده

دبیر کمیته علمی و محتوایی مجمع جهانی با بیان اینکه بیداری اسلامی انقلاب اسلامی ایران وارد موج سوم شده و در این موج، تحولات یکی پس از دیگری در حال شکل‌گیری است، گفت: تغییر معادله قدرت یکی از مهم‌ترین این چالش‎ها به شمار می‏رود.

تغییر معادله قدرت، چالش اصلی رابطه ایران با آمریکاست / انقلاب اسلامی وارد موج سوم شده

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عبدالله مبینی پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان سپاه این استان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران وارد موج سوم شده و در این موج، تحولات یکی پس از دیگری در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: طراحی و نظریه‌پردازی از سوی علمایی چون؛ سید جمال‌الدین اسدآبادی، میرزای شیرازی، سید قطب، اولین موج بیداری اسلامی در جهان بود که سلسله جنبان آن به ایران بر می‎گردد.

مبینی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) وقوع مرحله عملی بیداری اسلامی بود، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای اولین بار حکومت اسلامی و انقلاب اسلامی شکل گرفت.

دبیر کمیته علمی و محتوایی مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: با تشکیل حکومت اسلامی دشمنان با مخالفت و معاندت‌ها و انواع توطئه‌ها مانند؛ درگیری‌های قومی و قبیله‌ای، کودتا، جنگ تحمیلی و تحریم و... به مقابله با این انقلاب پرداختند.

وی با اشاره به آثار و برکات معنویت و اخلاص رزمندگان و امام راحل در آن دوران طلایی، گفت: حماسه‌های رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی، تمام شیوه‌ها، تاکتیک‌ها و استراتژی‌های جنگ در دنیا را دگرگون کرد.

مبینی، خلوص تک‌تک رزمندگان اسلام را از ویژگی‌های دوران دفاع مقدس برشمرد و افزود: رشادت‌های رزمندگان و شهدای دفاع مقدس به‌عنوان الگویی برای مبارزان در اقصی نقاط عالم قرار گرفت و پیروزی‌های حزب‌الله لبنان و نیروهای مقاومت فلسطین در برابر سومین ارتش مجهز دنیا، برگرفته از این الگوها است.

به گفته وی، دفاع مقدس گنجینه بسیار عمیقی است که زایش‌های مختلف آن ادامه دارد و بخشی از آنها به منصه ظهور رسیده و بخش دیگرش در آینده بروز پیدا می‌کند.

دبیر کمیته علمی و محتوایی مجمع جهانی بیداری اسلامی، در ادامه به تحولات سوریه اشاره داشت و گفت: معارضین، معاندین و حامیان آنها در غرب، کشورهای عربی و آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که مشکل سوریه، راه‌حل نظامی ندارد.

مبینی با اشاره به مسایل داخلی، منطقه‌‎ای و بین‌المللی کشور، خاطرنشان کرد: چهار چالش اساسی بین ایران و آمریکا وجود دارد که تغییر معادله قدرت، بحث هسته‌ای، تقابل دو فرهنگ، مباحث مربوط به جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی از مهم‌ترین این چالش‎ها به شمار می‏رود.

انتهای پیام/68001/صا40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول