اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرری:

آمریکایی‌ها بدانند ایران اسلامی از مواضع خود کوتاه نمی‌آید

امام جمعه شهرری با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در ارتباط با اینکه هنوز گزینه حمله نظامی روی میز است، گفت: آمریکایی‌ها هم بدانند ایران اسلامی ذره‌ای از مواضع به حق خود کوتاه نمی‌آید و شعار «مرگ بر آمریکا» روی میز ایران است.

آمریکایی‌ها بدانند ایران اسلامی از مواضع خود کوتاه نمی‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران به‌ تقوای الهی شهادت امام محمد باقر علیه‌السلام را به همه آزادگان جهان تسلیت گفت و با اشاره به سیره حضرت اظهار داشت: امام محمدباقر علیه‌السلام تنها امامی است که هم از پدر و هم از مادر علوی بودند و ایشان هم از سوی پدر و هم از سوی مادر هاشمی بودند، مادر ایشان دختر امام حسن (ع) و پدرشان امام سجاد (ع) فرزند امام حسین (ع) بودند و بنابراین ایشان هم حسنی و هم حسینی بودند.

امام جمعه شهرری با تاکید بر اینکه امام باقر (ع) حق بزرگی بر گردن شیعه دارند، گفت: نوشتن احادیث اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در زمان ایشان احیاء شد و ایشان شکافنده علوم بودند.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز عرفه بیان داشت: روز عرفه روز دعا است و علی‌رغم اینکه چندین شبکه سیما جمهوری اسلامی دعای روح‌بخش عرفه را از رسانه ملی پخش می‌کنند اما بهتر است مومنان با حضور در فضاهای معنوی همچون کنار بقاع متبرکه، مساجد، حسینه‌ها و تکایا به قرائت دعای عرفه بپردازند و از انفاس قدسی که در این فضاها است، بهره‌مند شوند.

 شاهچراغی با اشاره به اینکه روز عرفه با سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع) تقارن دارد، خاطرنشان کرد: حضرت مسلم بن عقیل (ع) نخستین شهید واقعه کربلا است.

امام جمعه شهرری با تاکید بر اینکه فرزندان زیادی از حضرت عقیل در واقعه کربلا به فیض شهادت نائل آمدند، بیان داشت: تعداد فرزندانی که از حضرت عقیل (ع) در واقعه کربلا به فیض شهادت نائل آمدند خیلی زیاد بوده است حتی از تعداد فرزندان حضرت علی (ع) که در این واقعه به شهادت رسیدند بیشتر است، حضرت مسلم بن عقیل نخستین شهید راه کربلا بود و یکی دیگر از فرزندان حضرت عقیل (ع) نیز به فجیع‌ترین شکل به شهادت رسید.

وی در ادامه به فرا رسیدن عید سعید قربان اشاره کرد و با تاکید بر اقامه نماز عید سعید قربان گفت: نماز عید سعید قربان هم‌سنگ نماز عید فطر است و از اهمیت کمتری برخوردار نیست و رسانه ملی نیز باید مردم را برای شرکت در این نماز باشکوه تشویق کند.

شاهچراغی نماز عید و قربانی کردن را دو سنت مهم این روز برشمرد و عنوان کرد: فقرا باید در این روز سهمی از ثروتمندان داشته باشند و با اقامه سنت قربانی کردن به فقرا و مستمندان کمک شود.

امام جمعه شهرری در ادامه به واقعه کشتار زائران بیت‌الله‌‌الحرام در سال 1366 اشاره کرد و افزود: در این واقعه 400 نفر از زائران خانه خدا توسط سعودی‌ها کشته شدند و بیش از یک‌هزار نفر مجروح شدند.

شاهچراغی که خود از شاهدان این واقعه در عربستان بود، خاطرنشان کرد: این واقعه به قدری تلخ بود که امام خمینی (ره) پس از آن فرمودند «شاید یک روز از صدام بگذریم اما از سعودی‌ها نمی‌توانیم بگذریم.

هر جا خون شیعه‌ای به زمین ریخته می‌شود سعودی‌ها در آن نقش دارند

امام جمعه شهرری با تاکید بر اینکه هر جا خون شیعه‌ای به زمین ریخته می‌شود سعودی‌ها در آن نقش دارند، بیان داشت: امروز در هر نقطه جهان که خون شیعه به زمین ریخته می‌شود سعودی‌ها در آن نقش دارند و کمک و پول سعودی‌ها در آن دیده می‌شود.

وی ادامه داد: سعودی‌ها در ارتباط با جنگ سوریه به آمریکایی‌ها اعلام کرده بودند اگر به سوریه حمله کنید ما هزینه‌های آن را تامین می‌کنیم.

فتنه خارج‌نشینان و همراهی برخی افراد در داخل برای کاهش نفرت مردم نسبت به آمریکا

 شاهچراغی در ارتباط با حوادث اخیر بیان داشت: تلاش برای کاهش نفرت مردم ایران نسبت به استکبار جهانی جریانی از خارج طرح‌ریزی شده است و متاسفانه در داخل هم برخی افراد کمک می‌کنند این توطئه قدرت بگیرد و شرایط برای آن فراهم شود.

امام جمعه شهرری گفت: در داخل نیز برخی می‌خواهند خشم و نفرت مردم نسبت به آمریکا کاهش یابد و برای ترغیب مردم به ارتباط با آمریکا تلاش می‌کنند.

شعار مرگ بر آمریکا شعار مقدسی است

امام جمعه شهرری با تاکید بر اینکه شعار مرگ بر آمریکا شعار مقدسی است، گفت: این شعار ریشه قرآنی دارد و مردم ایران اسلامی همواره نسبت به خوی ستمکارانه و خودبرتربینی استکبار جهانی نفرت دارند و این نفرت آن‌ها دائمی است.

شاهچراغی در پایان با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها همواره در پی درنگ هستند و نمی‌خواهند مواضع خود را نسبت به ایران تغییر دهند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها هم بدانند ایران اسلامی ذره‌ای از مواضع به حق خود کوتاه نمی‌آید و شعار «مرگ بر آمریکا» روی میز ایران است.

انتهای پیام/2462/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول