اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایرانشهر:

دولتمردان ایران به آمریکایی‎ها اعتماد نکنند

امام جمعه ایرانشهر گفت: دولتمردان ایران به آمریکایی‌ها اعتماد نکنند، اینان عهد شکن هستند و هرگز دلسوز ملت ایران نیستند.

دولتمردان ایران به آمریکایی‎ها اعتماد نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، حجت الاسلام حسین طاووسی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در ایرانشهر ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی الهی اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم بر رعایت تقوا بسیار تاکید کرده است.

امام جمعه ایرانشهر بیان کرد: انسان اگر لحظه‌ای از تقوای اللهی غافل شود، مکن است دچار لغزش شده و دیگران را نیز دچار گناه و لغزش کند، برای همین خداوند در سوره مائده، 12 بار، سوره بقره 9 مرتبه و سوره شعرا، هشت مرتبه بر رعایت تقوا تاکید کرده است.

وی در ادامه در زمینه تربیت دینی و موضوع خانواده و ازدواج، اذعان داشت: ازدواج مهم‌ترین پایگاه تربیتی انسان‎هاست.

خطیب نماز جمعه ایرانشهر افزود: ازدواج انسان را پاک و پاکیزه می‎کند، جوان را از فساد دور می‎کند، مشکلات زیادی را برای آنها رفع و تقوای آنها را زیاد کرده و آگاهی آنها را نسبت به مسائل شرعی افزایش می‌دهد.

طاووسی با بیان اینکه جوانان باید از چشم و همچشمی، تجملات، تشریفات که فرهنگ غلط بیگانه است، دوری کرده زیرا ریشه خوشی‌ها و معنویات را از بین می‌برد.

وی بر حفظ آبروی همسر در جلوی فرزندان تاکید کرد و گفت: تحقیر همسر در مقابل یکدیگر حرام است.اگر انتخاب عاقلانه باشد زندگی عاشقانه است، یک عمر می‎توانند باهم هماهنگ با برنامه‎ریزی دراز مدت زندگی خود را ادامه دهند.

امام جمعه ایرانشهر گفت: ارتباطات قبل از عقد و بدون اطلاع  والدین ممکن است به ظاهر خوش باشد اما سکانس بعدی ممکن است سبب بی‌آبرویی و بی‎تقوایی شده و به عواقب بدی ختم شود.

خطیب نماز جمعه ایرانشهر ضمن تبریک فرا رسیدن عید قربان، ادامه داد: حضرت ابراهیم (ع) بت‌شکن تاریخ بشریت بود و امام خمینی (ره) در عصر و زمان ما بت‎ طاغوت را سرنگون کرد.

وی خطاب به مسئولان منطقه گفت: مسئولان باید به فکر رفع مشکلات منطقه باشند، باید انتخاب شهردار اصولی بوده و برای اداره اوقاف، ارشاد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر هرچه سریع‌تر مسئول تعیین شود.

طاووسی بیان داشت: ایران خیلی قدرتمند است، دو دریای بزرگ در شمال و جنوب دارد، نیروی انسانی فعال و متفکر سبب شده است که به دستاورد‌های زیادی در دنیا دست پیدا کند. با وجود تمام این موفقیت‌ها، فاصله ما با دنیا هنوز پر نشده است.

امام جمعه ایرانشهر افزود: دولتمردان ما به آمریکا اعتماد نکنند، اینان عهدشکن هستند، دوستی با آنها استمرار ندارد. باید مراقب حرکات آنها باشند، زیرا درصدد این هستند که از چشمه خروشان ایران اسلامی استفاده کرد و به اهداف خود برسند، آنها هرگز دلسوز ملت ایران نیستند.

انتهای پیام/75004/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول