اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

رسانه‌ها اجازه ندهند هر کسی قلم بزند و هر حرفی را بنویسد

امام جمعه ابهر گفت: اهالی مطبوعات و مدیران مسئول رسانه‌ها چشم و گوش خود را باز کنند و اجازه ندهند هر کسی قلم بزند و هر حرفی را بنویسد.

رسانه‌ها اجازه ندهند هر کسی قلم بزند و هر حرفی را بنویسد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر سفارش به تقوا را با روایتی زیبا از پیامبر عظیم‎الشان آغاز کرد و اظهار داشت: در این روایت زیبا حضرت به شش دستورالعمل جامع و کاربردی تاکید می‌کنند، که رعایت این موارد ششگانه برای انسان یک زندگی آرام‎بخشی را تضمین کرده و جامعه را به سوی یک جامعه آرمانی و آسمانی سوق می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه طبق این روایت از مسئله غیبت و دروغ به عنوان دو گناه بزرگ کبیره یاد شده است، افزود: یکی از ویژگی‌های مهم و ارزشمند مومن آن است که افکار و افعال، رفتار و گفتار خود را اصلاح کند و از عیب مردم چشم بپوشد و همیشه با دید اصلاح، خیر و خوبی به دیگران بنگرد و در پی آن باشد و همنوعان را اصلاح و خوبی‌های آنان را بیان کند.

وی با بیان اینکه فلسفه این دستور و نیز امور اخلاقی دیگر همانند عدالت، برادری، سخاوت، خیرخواهی، احسان به دیگران، همکاری و حفظ آبروی مردم، آن است که یک جامعه مترقی و پیشرفته به آن نیازمند است، ادامه داد: تحقق آنها در هر جامعه‌ای به معنای تکامل آن است و جامعه‌ای که از این امور تهی باشد و ستم، نابرابری، بدخواهی، بی‌توجهی به دیگران، عیب‎جویی و آبروریزی در آن رایج باشد، موجب بدبختی و عقب‌ماندگی آن خواهد بود.

خطیب جمعه ابهر در ادامه از راستگویی به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم انسانی و اسلامی یاد کرد و افزود: راستگویی آثار فراوانی در زندگی فردی و اجتماعی دارد.

وی با اشاره به اینکه جامعه‌ای که در آن راستگویی حاکم باشد، نشانه آشکاری از سلامت را در خود دارد، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا در جامعه صداقت و راستگویی حاکم شود.

 رحیمی با توصیه به اهل قلم و اهل مطبوعات اظهار داشت: احترام و حرمت قلم را نگه دارید هر چیزی را ننویسید، مادامی که به صحت مسئله‌ای یقین ندارید آن را بیان نکنید و دنبال اشاعه شایعه، بهتان، تهمت و تخریب همدیگر نباشید.

وی با تاکید بر اینکه دست به دست هم داده با صلح و صفا و صمیمیت کار کنید و احترام همدیگر و مردم را نگه دارید، گفت: اهالی مطبوعات و مدیران مسئول رسانه‌ها چشم و گوش خود را باز کنند و اجازه ندهند هر کسی قلم بزند و هر حرفی را بنویسد.

امام جمعه ابهر با توصیه به افراد ذی‌نفوذ نیز از آنها خواست دنبال حقایق باشند و دردها را بشناسند و طبیبانه و عاقلانه و عالمانه تیغ لطیف جراحی را برداشته و دنبال درمان باشند.

وی در ادامه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد باقر (ع) به روز عرفه اشاره کرد و اظهار داشت: روز عرفه، روز دعا و ذکر و تضرع و ابتهال و راز و نیاز است.

وی افزود: دعا مظهر بندگی در مقابل خداوند و برای تقویت روح عبودیت در انسان است و این روح عبودیت و احساس بندگی در مقابل خداوند همان چیزی است که انبیای الهی از اول تا آخر، تلاششان متوجه این نقطه بوده است که روح عبودیت را در انسان زنده کند.

رحیمی به عید سعید قربان اشاره کرد و گفت: حکمت انجام قربانی، تقرب و تعالی قربانی‎کننده و تقوای او به سوی خداست.

وی با اشاره به اینکه سرّ قربانی این است که حج‎گزار و قربانی‎کننده با تمسک به حقیقت ورع، گلوی دیو طمع را بریده و او را بکشد، افزود: بنابراین صرف ذبح گاو و گوسفند، بدون توجه به سرّ قربانی، مایه تعالی حج‎گزار نیست.

خطیب جمعه ابهر در پایان از برگزاری مراسم دعای عرفه و نماز باشکوه عید قربان خبر داد و از مردم خواست در این مراسم حضور با شکوهی داشته باشند.

انتهای پیام/2308/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول