اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره روابط عمومی استانداری خراسان شمالی:

نظارت رسانه‌ها بر کارکرد دستگاه‌ها بالاترین نظارت‌ها است

رئیس اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی، نظارت رسانه‌ها بر کارکرد دستگاه‌ها را قوی‌ترین و بالاترین نظارت‌ها عنوان کرد.

نظارت رسانه‌ها بر کارکرد دستگاه‌ها بالاترین نظارت‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علیرضا دوانلو ظهر امروز در نشست مدیران رسانه‌ها با استاندار خراسان شمالی، اظهار کرد: خبرنگاران و مدیران رسانه‌ها به مسائل و موضوعات اشرافیت خاصی داشته و نسبت به سوابق آن مسلط هستند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها بدون ملاحظه و کارشناسانه به مسائل می‌نگرند، گفت: آنان به عنوان نمایندگان واقعی جامعه همواره نسبت به مسائل دغدغه دارند.

به گفته دوانلو، رسانه‌ها در جایگاهی بوده که می‌توانند بالاترین و پایین‌ترین سطح مسائل را بدون جانب‌داری و بر مبنای واقعیت رصد و ارزیابی کنند.

وی همچنین از رسانه‌ها به عنوان مشاوران امین و بدون جانب‌داری از شخص و یا گروه خاصی عنوان کرد و افزود: فعالان این بخش مثل وکلا این توانایی را داشته که مشاوره بدهند، البته بدون هیچ‌گونه هزینه و چشم داشتی این کار می‌تواند انجام شود.

دوانلو فضای مطبوعات در خراسان شمالی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: طی چند سال اخیر شاهد هوشمندی و بلوغ رسانه‌های استان بوده‌ایم.

این پیشکسوت رسانه در عین حال بر تأثیرگذاری رسانه‌های استان بر موضوعات کشوری هم تاکید کرد و افزود: لازم است تا رسانه‌ها بیشتر وارد این فضاها شده و نقش خود را ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ مطبوعات همواره شاهد تحولات در حوزه رسانه‌ها بوده‌ایم، اظهار کرد: بسیاری از شخصیت‌ها رسانه‌ها را به خاطر رسالتی که داشته تکریم و مورد حمایت قرار داده‌اند.

به گزارش فارس، مدیرمسئول نشریه اترک نیز در این نشست از استاندار خواست تا درب اتاق مسئولان بر روی خبرنگاران برای پاسخگویی باز باشد.

قربانعلی سلطانی گفت: انتظار ما این است که از حرمت و جایگاه قلم حمایت شده و مدیران کل ملزم به پاسخگویی شوند.

وی با بیان اینکه در قانون مطبوعات نیز به پاسخگویی مدیران تاکید شده است، خاطرنشان کرد: رسانه‌های استان چشم بینا بوده، از این رو انتظار می‌رود تا از رسانه‌ها به ویژه نشریات منتقد حمایت شود.

مدیر نشریه ارمغان هم خواستار تقویت جایگاه روابط عمومی در خراسان شمالی به خاطر ارتباط دو سویه با رسانه‌های استان شد.

علی‌محمد جهانی با بیان اینکه روابط عمومی استانداری ظرفیت ارتقا به اندازه یک معاونت را در استانداری دارد، بیان داشت: تاکنون از ظرفیتی که روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی استان داشته، غفلت شده است و اکنون نیازمند تقویت هستند.

وی همچنین بر اختصاص جایگاه مناسب برای خبرنگاران در سالن اجتماعات استانداری خراسان شمالی تاکید کرد و گفت: در گذشته جایگاه مناسبی برای خبرنگاران به منظور پوشش نشست‌های استانداری پیش‌بینی شده بود که این جایگاه تغییر کرده و نیاز بوده تا این محل مجدداً برای انعکاس دقیق‌تر اخبار و گزارش‌های نشست‌ها احیا شود.

مدیر خبرگزاری ایسنا در خراسان شمالی نیز با تاکید بر نقش و جایگاه رسانه در توسعه خراسان شمالی گفت: باید از این جایگاه به عنوان یک فرصت و نه به عنوان یک تهدید استفاده شود.

احسان عباسی این رویکرد مسئولان را به نفع استان و مردم خراسان شمالی عنوان کرد و افزود: البته در کنار آن باید به برخی از آسیب‌ها که در دستگاه‌ها وجود داشته، اهتمام ویژه‌ای از سوی دولت شود.

مدیر خبرگزاری پانا هم با ابراز خرسندی از انتخاب استاندار بومی گفت: انتظار مردم از استاندار بومی به خاطر گفتمان تدبیر و امید دولت بالا است.

محمد رستمی اضافه کرد: امروز خراسان شمالی با مشکلات فراوانی مواجه بوده که رفع آن در گرو کار و تلاش و درایت هر چه بیشتر است.

به گزارش فارس، در این نشست استاندار خراسان شمالی نسبت به برگزاری نشست‌ها به صورت حداقل فصلی قول مساعد داد.

انتهای پیام/63002/ح40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول