اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:

رسانه‌ها در تصدی مدیران ضعیف نقش دارند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر افراد ضعیف در فارس تصدی مسئولیت‌ها را بر عهده گیرند، بدون شک رسانه‌ها نیز در این مورد مقصر هستند.

رسانه‌ها در تصدی مدیران ضعیف نقش دارند

جعفر قادری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: رسانه‌ها باید فضای کار کردن در  استان فارس را سخت کنند، چنانکه مسئولان این احساس را داشته باشند چشمانی تیزبین، دقیق و کارشناس مسائل را دنبال کرده به مردم گزارش می‌دهند.

وی افزود: در چنین شرایطی هر کسی به خود اجازه نمی‌دهد رویای مدیر شدن را در سر پرورده و وارد میدان کار شود.

قادری ادامه داد: رسانه‌ها باید مسائل را شفاف و دقیق بازگو کنند و سوابق کاری و اجرایی مسئولان را بی‌طرفانه به مردم گزارش دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسیر انحرافی در حال رخ دادن است رسانه‌ها باید هشدار دهند و در مقابل آن، نیروهای توانمند را تشویق و معرفی کنند.

قادری بیان کرد: در زمینه مسائل مالی و ارتزاق رسانه‌ها نیز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید توزیع آگهی‌ها و کمک‌های مالی را بدون توجه به گرایش‌های سیاسی و اجتماعی رسانه‌ها، مدیریت کند تا رسانه‌ها بنابر معیشت مطالب را جهت‌دهی نکنند.

وی تصریح کرد: در چنین چارچوبی رسانه‌ها به سبب امتیازات مالی وام‌دار فلان اداره یا مدیر نشده و می‌توانند در هر زمان فضای نقد را ادامه دهند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: رسانه‌ها باید توجه کنند که اگر انتقاد منصفانه داشته باشند حتی اگر در ابتدا مدیر ناراحت شود لحظه‌ای بعد آرام شده و در نزد خود بی‌طرفی رسانه را تصدیق می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم اجرای طرح ترافیک در شیراز اظهار داشت: برای ابلاغ طرح ترافیک شیراز باید معاون عمرانی جدید وزارت کشور معرفی شود اما شهرداری شیراز نیز لازم است این موارد را در تهران پیگیری کند.

قادری یادآور شد: در بحث آزاد راه شیراز – اصفهان کار را لحظه به لحظه در تهران پیگیری کردیم و از طریق افراد مختلف موارد را انتقال دادیم تا به سرانجام رسید.

وی سپس بیان کرد: در مباحث امنیتی اگر چه کارهای بسیاری در  استان فارس انجام شده اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

استان فارس می‌تواند کریدور تجاری جنوب به مرکز کشور باشد

قادری ادامه داد: جمعیت در استان فارس به صورت پراکنده توزیع شده و با چند هزار روستا و بیشترین تعداد شهرستان و به سبب همجواری با استان‌های بر سر مسیر ترانزیت مخدر، هنوز در زمینه مسائل امنیتی مشکلاتی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: پایین بودن شاخص‌های اقتصادی در استان فارس مزید بر علت شده که در بافت‌های تاریخی مواردی از نا‌امنی وجود داشته باشد.

این نماینده ابراز داشت: در مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور مواردی را در این زمینه به وی متذکر شدیم و لزوم ارتقای شاخص‌های اشتغال و رونق کسب‌و‌کار در استان فارس  را از این منظر یادآوری کردیم.

وی در سخنان خود عمده‌ترین ظرفیت استان فارس را در بخش معدن و نفت و گاز دانست و افزود: در بحث واحدهای معدنی، نفت و گاز، پتروشیمی و گردشگری باید کار بیشتری انجام دهیم.

قادری تصریح کرد: این استان می‌تواند کریدور جنوب به مرکز کشور باشد و نیازهای صادرات و واردات کشور را تامین کرده و از این طریق ظرفیت تجاری خود را به حداکثر برساند.

انتهای پیام/ 2448/ل40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول