اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌های هشتمین جلسه شورای شهر اهواز

از غیبت ممبینی تا اعتراض حیدری به مصاحبه بعضی از اعضا در رسانه‌ها

هشتمین جلسه شورای شهر اهواز در حالی برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود.

از غیبت ممبینی تا اعتراض حیدری به مصاحبه بعضی از اعضا در رسانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز شامگاه دوشنبه با حضور 20 نفر از اعضا و غیبت هدایت ممبینی برگزار شد.

*در ابتدای جلسه حسین حیدری نطق پیش از دستور خود را ایراد و اعتراض خود را نسبت به مصاحبه بعضی از اعضا از جمله حجت مظفری، ناجی سواری و هوشنگ شیرمردی اعلام کرد.

*بعد از آن حجت‌الاسلام قربانعلی سعادت‌نیا در نطق پیش از دستور خود به مشکلات عدیده در اهواز اشاره کرد و گفت: روزانه خبرهای زیادی از سرقت، قتل و ناهنجاری در اهواز به گوش می‌رسد، برای اینکه شورا بتواند این مسائل را بررسی کند نیاز به یک کمیسیون در این زمینه احساس می‌شود.

*رامی علاسوند، رئیس شورای شهر اهواز در جواب پیشنهاد سعادت‌نیا گفت: این یک پیشنهاد خوب و قابل تامل است و نیاز است هماهنگی لازم با معاونت اجتماعی نیروی انتظامی انجام و سپس در خصوص تشکیل این کمیسیون تصمیم‌گیری شود.

*در ادامه حجت‌الاسلام کاظم سواری در طی سخنانی بیان کرد: بهتر است اعضای شورا حاشیه‌ها و جدل بر سر عضویت در کمیسیون‌ها را کنار بگذارند و به این فکر باشند که با همدلی و اتحاد توقعات مردم را برآورده کنیم.

*سپس آذر زمانپور سوالاتی را جهت پیگیری ریاست شورا به این شکل مطرح کرد: اخیرا عزل و نصب‌هایی در ساماندهی مشاغل به سفارش یکی از اعضای شورا انجام شده است و چرا باید ما این مسئله را از زبان مردم بشنویم؟

وی ادامه داد: بسیاری از نیروهای پیمانکار شهرداری که 12 سال سابقه کار دارند همچنان به شکل پیمانکاری مشغول به کار هستند در حالی که عده‌ای نیروی تازه وارد قراردادی می‌شوند؟

زمانپور به کیفیت بد آب شرب در اهواز اشاره کرد و گفت: هیچ کس توجهی به این مشکل ندارد، بهتر است تقسیم وظایف انجام شود و من به عنوان یک خانم با رئیس سازمان محیط زیست کشور ملاقاتی داشته باشم و مشکلات زیست محیطی را که در اهواز و خوزستان وجود دارد با وی در میان بگذارم.

*سید محمدجواد رضوی نیز خواستار پیگیری دلایل پایین آوردن تندیس حافظ از سرپرست شهرداری اهواز و مدیر عامل زیباسازی شهر شد.

*بعد از آن علاسوند به پیگیری استفاده بهتر از تالار شهر اشاره کرد و گفت: بهتر است از این تالار ساماندهی و به هنرمندان تحویل داده شود تا از خروج نخبگان هنری از استان جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: از مدیرکل صدا و سیمای خوزستان درخواست شده است که هر هفته جلسات شورا ضبط و روزهای جمعه از تلویزیون پخش شود تا مردم در جریان روند کار شورا قرار گیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز به آمدن مردم به ساختمان شورای شهر اشاره کرد و گفت: در حال آماده‌سازی یک اتوبوس مجهز به مبلمان اداری هستیم تا هر هفته در محلات مختلف به خدمت مردم برویم و در جریان مشکلات آن‌ها قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه می‌توانیم از منظره رودخانه کارون استفاده کنیم اذعان کرد: جاده ساحلی به یک پارک تبدیل شده است بهتر است به این سمت حرکت کنیم که زیباسازی در رودخانه کارون انجام شود.

*سپس نوبت به رای‌گیری برای انتخاب یکی از اعضا برای شرکت در کمیسیون هیئت امنای املاک و مستغلات رسید که سید مهدی آلبو شوکه با 15 رای انتخاب شد.

*سه نفر از اعضا بعد از رای‌گیری برای شرکت در جلسات نامگذاری شهر انتخاب شدند که این سه نفر عبارتند از: حسین حیدری، زیبا صالح‌پور و ابتسام الباجی.

*حجت‌الاسلام کاظم سواری برای شرکت در جلسات هئیت رسیدگی به تخلفات تاکسیرانی و جانعلی خورشیدی نیز برای شرکت در جلسات کمیسیون ماده 38 انتخاب شدند.

*رامی علاسوند برای شرکت در کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری که عبارت از رفع هرگونه اختلاف موردی و شهرداری در مورد عوارض است انتخاب شد.

*آذر زمانپور نماینده شورا در کمیسیون ماده هشت، نوسازی و عمران شد.

*اسکندر زنگنه به عنوان نماینده شورای شهر در کمیته رسیدگی به تخلفات اتوبوسرانی و حجت‌الاسلام کاظم سواری نیز در کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز انتخاب شدند.

*در ادامه حجت مظفری با 17 رای به عنوان ناظر شورای شهر در مناقصات شهرداری کمیسیون ماده 13 انتخاب شد.

*در پایان نیز حسین حیدری و جانعلی خورشیدی نماینده شورا در بررسی اساسنامه‌های سازمان‌های وابسته شهرداری و زنگنه نیز به عنوان نماینده در سازمان صنعت، معدن و تجارت انتخاب شدند.

*در انتهای جلسه ناجی سواری، نایب رئیس شورای شهر اهواز اظهار کرد: امسال که اولین سال فعالیت شورای اسلامی شهر اهواز است بهتر است نواقص و مشکلاتی را که وجود دارد برطرف کنیم و برای سه سال آینده یک برنامه‌ریزی جامع داشته باشیم.

انتهای پیام/72011/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول