اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار مجتبایی:

رسانه‌ها در ارتقای فرهنگ ترافیک تلاش کنند

فرمانده نیروی انتظامی استان قم گفت: رسانه‌ها باید در گسترش فرهنگ ترافیکی کمک کنند تا شاهد بروز مشکلات در استان نباشیم.

رسانه‌ها در ارتقای فرهنگ ترافیک تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سردار کاظم مجتبایی امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در قم ضمن تقدیر از تلاش‌های این خبرگزاری گفت: خبرگزاری فارس یکی از خبرگزاری‌های موفق در کشور است که توانسته اعتماد مردم را جلب کند.

وی عنوان داشت: خوشبختانه این رویکرد در دفتر استان قم هم وجود دارد و امروز این خبرگزاری به یکی از رسانه‌های قابل اعتماد و معتبر در قم تبدیل شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در بعد نظارتی گفت: این نظارت‌ها باید متعادل و همراه با تعامل باشد و دلیل آن این است که اگر زیاد از حد باشد، جامعه دچار چالش شده و اگر کمتر از حد ممکن هم باشد رسالت رسانه‌ای ایفا نمی‌شود.

سردار مجتبایی افزود: خوشبختانه در خبرگزاری فارس با وجود سوابقی که وجود دارد این بعد نظارتی حفظ شده تا بتواند عادلانه نظر دهد و از افراط و تفریط صورت پرهیز کند.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات اصلی در قم موضوع ترافیک در جاده‌ها و داخل شهر است که در داخل شهر زیر ساخت‌ها ضعیف است و کشش لازم را ندارد و بیرون از شهر هم به همین کیفیت مشکل وجود دارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم در خصوص اتوبان قم - تهران عنوان داشت: در حال حاضر در این اتوبان 3 برابر بیشتر از حد استاندارد خودرو عبور می‌کند که این مطلوب نیست و باید مسئولان به فکر چاره اندیشی باشند.

مجتبایی ادامه داد: در داخل شهر 300 هزار موتور سیکلت وجود دارد که بخشی از آنها قوانین ترافیک را رعایت نمی‌کنند، اگر پلیس بخواهد در برابر آنها ایستادگی کند مشکلات بعدی را به همراه خواهد داشت و اگر بخواهد از کنار آنها عبور کند تخلف رخ داده و وضعیت نامناسبی ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید در عرصه فرهنگ سازی بیشتر تلاش کنند بیان کرد: 30 درصد کشته‌های حوادث در قم به عابرین پیاده اختصاص دارد و گذرگاه‌های عابر پیاده در این شهر کم بوده و از گذرگاه‌های موجود نیز به درستی استفاده نمی‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم عنوان داشت: همچنین در خصوص موتورسیکلت‌ها هم 50 درصد تصادفات و مرگ و میرها به واسطه موتورسیلکت‌ها صورت می‌گیرد که باید فرهنگ سازی در راستای رعایت قوانین توسط موتورسیکلت‌ها صورت گیرد.

انتهای پیام/2258/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول