اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آبیک خبر داد

آغاز کشت کلزا در مزارع آبیک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از آغاز کشت کلزا در مزارع این شهرستان خبر داد.

آغاز کشت کلزا در مزارع آبیک

بیژن لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: سهمیه کشت کلزا در شهرستان آبیک دو هزار هکتار است که تاکنون در یک هزار و 300 هکتار از مزارع این شهرستان، دانه روغنی کلزا کشت شده است.

وی افزود: کشت کلزا در مزارع کشاورزی بهترین محصول برای جایگزینی و تناوب کشت گندم است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با اشاره به قیمت تضمینی کلزا به مبلغ 19 هزار ریال از سوی دولت تصریح کرد: اطلاع‌رسانی لازم در خصوص قیمت تضمینی کشت کلزا به کشاورزان ارائه شده و بذر و کود لازم بین کلزاکاران توزیع شده است.

لطفی اضافه کرد: در خصوص نحوه کشت کلزا، بیماری‌ها و آفات این محصول برای کلزاکاران همایشی برگزار و آگاه‌سازی لازم صورت گرفته است.

این مسئول اذعان کرد: تاکنون 9 تن بذر کلزا بین کشاورزان بزرگ و پیشرو شهرستان آبیک توزیع شده است؛ این در حالی است که کلزاکاران برای هر هکتار از مزارع، 10 تا 12 کیلو بذر دریافت کرده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک اضافه کرد: با توجه به اینکه از زمان کشت کلزا، این محصول نیاز به دو نوبت آب‌دهی دارد به دلیل قطع آب کانال از سوی مسئولان استان قزوین برای تعمیرات کانال و شبکه آب و اظهار اینکه در طرح کشت کشاورزان قرار ندارد، کشاورزان با مشکل کم‌آبی مواجه می‌شوند.

لطفی ادامه داد: کشاورزانی به کشت کلزا می‌پردازند که دارای چاه آب باشند بنابر این اگر مشکل آب رفع شود، سطح بسیاری از مزارع شهرستان آبیک یعنی سه هزار هکتار از اراضی زیر کشت کلزا می‌رود گرچه این شهرستان در کشت کلزا رتبه برتر استان قزوین را دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: متأسفانه دستگاه ویژه و کمباینی که ویژه کلزا باشد نداریم و برای برداشت کلزا از کمباین گندم استفاده می‌کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک ادامه داد: در نظر داریم بین کشاورزانی که به تازگی قصد کشت کلزا را دارند یکی از ارقام بذر کلزا را توزیع کنیم تا به کشت کلزا اقدام کنند و میزان سطح کشت کلزا را افزایش دهند.

انتهای پیام/77006/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول