اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خبر داد

نمایش جدیدترین ادوات کشاورزی در 60 غرفه / نیمی از ادوات کشاورزی گلستان فرسوده هستند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از نمایش و عرضه جدیدترین ادوات کشاورزی در نهمین نمایشگاه بین‎المللی ماشین‎آلات، ادوات، تجهیزات و صنایع وابسته به کشاورزی در استان خبر داد.

نمایش جدیدترین ادوات کشاورزی در 60 غرفه / نیمی از ادوات کشاورزی گلستان فرسوده هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدنصیر سیدمحمدی صبح امروز در بازدید از نهمین نمایشگاه بین‎المللی ماشین‎آلات، ادوات، تجهیزات و صنایع وابسته به کشاورزی در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: نیاز ادواتی گلستان در حوزه کشاورزی به دلیل فرسودگی ماشین‎آلات و مکانیزاسیون بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه نیمی از ادوات کشاورزی گلستان فرسوده هستند، تصریح کرد: با توجه به اینکه کشاورزی یکی از عمده مشاغل گلستان به شمار می‎رود فرسودگی و عدم کارایی برخی ادوات کشاورزی را می‎توان با ارائه تسهیلات مناسب جبران و برطرف کرد.

گلستان قطب کشاورزی محسوب می‎شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه 50 درصد مردم در روستاها زندگی می‎کنند، افزود: عمده روستائیان با بخش کشاورزی در ارتباط هستند بنابراین لازم است مشکلات این بخش برای رفاه حال بیشتر این قشر مهیا شود.

به گفته سیدمحمدی؛ محصولات گلستان در بخش‎های مختلف زراعت، باغبانی، دام و شیلات، رتبه اول تا چهارم را در کشور داراست به همین منظور نیازمند توجه جدی است.

وی با بیان اینکه گلستان قطب کشاورزی محسوب می‎شود، خاطرنشان کرد: این استان از جمله استان‎هایی است که در زمینه دانه‎های روغنی، کلزا، سویا و پنبه توانسته به رتبه‎های خوبی دست پیدا کند.

گلستان نقش محوری در تامین امنیت غذایی کشور دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان سهم این استان را در بخش تولید مهم خواند و یادآور شد: بخشی از تولیدات گلستان به خارج استان صادر می‎شود لذا نقش محوری و اساسی تولیدات گلستان در تامین امنیت غذایی کشور بر کسی پوشیده نیست.

نهمین نمایشگاه بین‎المللی ماشین‎آلات، ادوات، تجهیزات و صنایع وابسته به کشاورزی روز گذشته با حضور عباسی مدیر مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در محل دائمی نمایشگاه‎های استان گلستان افتتاح شد.

انتهای پیام/83001/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول