اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت جهاد کشاورزی کرمانشاه:

7200 تن کلزا در استان کرمانشاه تولید شده است

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه متوسط عملکرد کلزا در استان کرمانشاه را یک تن و 900 کیلوگرم در هکتار دانست و گفت: هفت هزار و 200 تن کلزا در این استان تولید شده است.

7200 تن کلزا در استان کرمانشاه تولید شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، اسماعیل پرویزی‌فر اظهار داشت: سال گذشته سه هزار و 200 هکتار از اراضی استان کرمانشاه به کشت کلزا اختصاص یافت و بر اساس آمارهای موجود، هفت هزار و 200 تن کلزا در استان کرمانشاه تولید شده است.

بر اساس گزارش جهاد کشاورزی کرمانشاه، پرویزی‌فر افزود: در صورتی‌که هفت هزار هکتار از اراضی استان به کشت کلزا اختصاص یابد، سال آینده 20 هزار تن کلزا در استان کرمانشاه تولید خواهد شد.

به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، امسال 10 هزار هکتار از اراضی استان باید به کشت کلزا اختصاص یابد و تاکنون قراردادهای مربوط به سه هزار و 200 هکتار آن بسته شده و 740 هکتار نیز زیر کشت کلزا رفته است.

وی تصریح کرد: اگر 80 درصد این رقم عملیاتی شود، امسال هفت تا هشت هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت کلزا خواهد رفت.

پرویزی‌فر افزود: در صورتی‌که هفت هزار هکتار از اراضی استان به کشت کلزا اختصاص یابد، پیش‌بینی می‌شود سال آینده 20 هزار تن کلزا در استان کرمانشاه تولید شود.

وی متوسط عملکرد کلزا در استان کرمانشاه را یک تن و 900 کیلوگرم در هکتار دانست و گفت: با اندکی توجه زارعان، این رقم به سادگی به 6 تا هفت تن خواهد رسید.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برپایی کلاس‌های آموزشی در مرداد ماه سال‌جاری برای آشنایی کشاورزان با کشت کلزا و مزایای آن خبر داد.

وی به قیمت خوب کلزا اشاره کرد و گفت: کلزا محصولی است که در صورت تناوب با گندم تاثیر مثبتی بر عملکرد گندم سال بعد از آن دارد و محصول گندم مزرعه در سال بعد افزایش عملکرد خواهد شد و کشت کلزا نقش مهمی در کنترل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز دارد.

انتهای پیام/2700/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول