اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

کشت کلزا در آذربایجان غربی تا 15 مهر ماه ادامه دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: کشت کلزا در آذربایجان غربی به طور معمول از 10 شهریور ماه آغاز می‌شود و تا 15 مهر ماه ادامه دارد.

کشت کلزا در آذربایجان غربی تا 15 مهر ماه ادامه دارد

سیدعلی مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به کشت کلزا در مزارع آذربایجان غربی، اظهار داشت: کشت این محصول به طور معمول از 10 شهریور ماه آغاز می‌شود و تا 15 مهر ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به کشت مکانیزه کلزا در آذربایجان غربی، تصریح کرد: بیش از 98 درصد از مزارع زیر کشت کلزا در استان به صورت مکانیزه کشت می‌شود و تنها دو درصد باقی‌مانده به صورت سنتی است.

مختاری از افزایش سطح زیر کشت کلزا در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری یک‌هزار و 200 هکتار از اراضی استان به زیر کشت کلزا برود و محصول برداشتی از آن دو هزار و 400 تن کلزا تخمین زده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، در سال زراعی جاری سطح زیر کشت کلزا در آذربایجان غربی 300 هکتار نسبت به سال زراعی قبل افزایش می‌یابد.

وی از توزیع بذر اصلاح شده و همچنین کود پاییزه به منظور کشت کلزا خبر داد و گفت: 9 تن بذر اصلاح شده و 750 تن کود پاییزه در حال توزیع بین کشاورزان آذربایجان غربی است.

مختاری با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای کشاورزان در ارتباط با کشت کلزا، خاطرنشان کرد: کشاورزان می‌توانند به ازای کشت هر هکتار کلزا پنج میلیون ریال تسهیلات دریافت کنند.

انتهای پیام/61010/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول