اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نطنز خبر داد

آغاز کاشت گیاه کلزا در مزارع شهرستان نطنز

مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: عملیات کاشت دانه روغنی کلزا در مزارع بادرود و طرقرود آغاز شد.

آغاز کاشت گیاه کلزا در مزارع شهرستان نطنز

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، عبدالرضا مهدی بادی پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان گفت: کار کاشت دانه روغنی کلزا در سطح 10هکتار از مزارع پر ظرفیت شهرستان در مزارع شهر بادرود و شهر طرقرود آغاز شد.

وی افزود: کشت دانه روغنی کلزا با توجه به داشتن 44درصد روغن قابل استحصال از بذر آن و همچنین به خاطر کیفیت بالای روغن آن که سرشار از امگا 3 و امگا‌ 6 است مورد حمایت و تاکید مسئولان بوده و تاکید کرد در صورت اعلام آمادگی کشاورزان برای کاشت این دانه روغنی مبلغی به عنوان وام و بذروکود به قیمت دولتی در اختیار شان قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی گفت: ارقام کشت شده شامل هایولاو اکاپی است و انتظار عملکرد در واحد سطح آنها (هکتار) به میزان 2 تن است و افزود: قیمت خرید تضمینی این محصول توسط دولت به ازاء هر کیلوگرم 1900 تومان است.

همچنین  از برداشت محصول ذرت علوفه‌ای در سطح بالغ بر 500 هکتار از اراضی بادرود خبر داد.

وی اظهار داشت: برداشت ذرت علوفه‌ای در این مزارع  توسط 7 دستگاه چاپر ثابت و دو دستگاه چاپر خود کششی در مدت حدود یکماه  انجام می‌گیرد که در این مدت برای 300 نفر بطور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود .

بادی افزود: با توجه به عملکرد متوسط 65تن در هکتار علوفه پیش بینی می‌گردد و بیش از 32 هزار و 500 تن علوفه چاپری برداشت و تحویل  گاوداری‌ها گردد.

به گزارش فارس، عمده بذر ذرت کشت شده در شهرستان  رقم  704 است که به صورت ذرت علوفه‌ای (65 درصد) و ذرت دانه‌ای (35 درصد) برداشت می‌شود.

انتهای پیام/63025/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول