اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین دادستان شهرستان بیرجند:

مانکن‌های غیرمتعارف در ویترین‌ها ترویج ناهنجاری است

جانشین دادستان شهرستان بیرجند گفت: نمایش لباس‌های نامناسب از طریق مانکن‌ها سبب ترویج ناهنجاری در جامعه شده که این نوع از تبلیغات مغایر با مقررات صنفی است.

مانکن‌های غیرمتعارف در ویترین‌ها ترویج ناهنجاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ابوالفضل مرادی ظهر امروز در همایش پلیس، امنیت و اصناف شهرستان بیرجند اظهار داشت: تامین امنیت و آرامش مردم و جامعه در گرو خدمت‌گزاری نیروی انتظامی است.

وی در ارتباط با برقراری تعامل و ارتباط بین نیروی انتظامی و اصناف، گفت: بخش قابل توجهی از احساس امنیتی که در جامعه وجود دارد از توجه و همکاری اصناف و بازاریان با نیروی انتظامی نشات گرفته است.

رعایت حفاظت فیزیکی واحدهای صنفی از سرقت‌های احتمالی

جانشین دادستان شهرستان بیرجند تصریح کرد: پژوهش‌ها نشان داده است بیشتر تخلفات وارده به دادستانی به دلیل نداشتن تعامل اصناف با نیروی انتظامی و نداشتن آگاهی اصناف از این تعامل بوده است.

مرادی با بیان این‌که همگان در برقراری امنیت در جامعه مسئول هستند، اذعان داشت: برخورد با مجرمان تنها  از عهده نیروی‌انتظامی بر‌ نمی‌آید و اگر این دستگاه به تنهایی وارد این کار شود نخواهد توانست امنیت لازم را در جامعه برقرار کند.

وی با بیان این‌که بعد از مواد مخدر، سرقت بیشترین آمار جرائم را به خود اختصاص داده است، گفت: رعایت حفاظت فیزیکی واحدهای صنفی از سرقت‌های احتمالی، نخستین اقدامی است که مدنظر قوه قضائیه قرار گرفته است.

بازاریان مواظب تماس‌های تلفنی کلاهبرداران باشند

جانشین دادستان شهرستان بیرجند نسبت به کلاهبرداری‌های تلفنی از اصناف در پوشش خرید یا دریافت خدمات هشدار داد و گفت: مدتی است که عده‌ای کلاهبردار از طریق تلفن، به ویژه تلفن‌های همراه اعتباری با واحدهای صنفی تماس گرفته و سفارش خرید کالا می‌دهند یا تقاضای ارائه خدمات مربوط را می‌دهند.

مرادی ادامه داد: این افراد به بهانه پرداخت مجموع یا بخشی از هزینه از طریق کارت بانکی و اطمینان از واریز شدن پول، از دارنده واحد صنفی می‌خواهند که به یکی از خودپردازها مراجعه کند و از این طریق با ترفندهای خاص به کلاهبرداری اقدام می‌کنند.

جلوگیری از ترویج مدل‌های غربی و شیطان‌پرستی

وی به نمایش مانکن‌های غیرمتعارف در ویترین مغازه‌ها نیز اشاره نمود و افزود: متاسفانه بعضی از صنوف با نمایش لباس‌های نامناسب از طریق مانکن‌ها سبب ترویج ناهنجاری در جامعه می‌شوند و این نوع از تبلیغات مغایر با مقررات صنفی است.

جانشین دادستان شهرستان بیرجند، عدم استفاده از تصاویر مبتذل، منحرف و مستهجن در بازار، عدم بکارگیری اتباع خارجه، جلوگیری از ترویج مدل‌های غربی و شیطان‌پرستی و رعایت اخلاق و حجاب اسلامی در بازار را از مهم‌ترین نکاتی برشمرد که اصناف باید به آن توجه کرده و آن را رعایت کنند تا امنیت در جامعه حاصل شود.

مرادی گفت: نیروهای انتظامی به زندگی و فرصت‌های شغلی خود دست رد می‌زنند تا امنیت مردم را تأمین ‌کنند و این نیاز به همکاری و تعامل اصناف دارد.

انتهای پیام/69017/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول