اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای اصناف کشور:

گشت‌های مشترک اصناف با پلیس افزایش می‌یابد

نایب رئیس شورای اصناف کشور گفت: گشت‌های مشترک اصناف با پلیس به منظور بازرسی از واحدهای صنفی افزایش می‌یابد.

گشت‌های مشترک اصناف با پلیس افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جلال‌الدین محمدشکریه بعد از ظهر امروز در همایش پلیس، امنیت و اصناف گیلان، امنیت اقتصادی با امنیت فیزیکی را یکسان دانست و اظهار کرد: فضای امنیتی کشور برای کسب و کار بسیار مساعد است.

وی به مهیا بودن فضای کسب و کار و سرمایه‌گذاری در کشور اشاره کرد و افزود: بعضی از قوانین و دستورالعمل‌ها مشکلاتی را برای اصناف ایجاد کرده است.

محمد شکریه با اشاره به وظیفه دولت در ایجاد امنیت اقتصادی، تصریح کرد: امنیت اقتصادی بزهکاری در جامعه را کاهش می‌دهد.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان رشت تولید کالای سیاسی را نقطه حاکمیت دولت دانست و اذعان کرد: دولت با تغییر آیین‌نامه می‌تواند بستر مناسب کسب و کار را در جامعه فراهم کند.

وی با بیان اینکه بخشی از قوانین صنفی در دو سال گذشته اصلاح شده است، بیان کرد: اصلاح قوانین صنفی در ایجاد اشتغال تاثیرگذار است.

محمدشکریه به ابلاغ  قوانین مذکور از طرف دولت به دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: دولت برای حق حاکمیت خود می‌تواند کارهای اقتصادی را دنبال کند و گردش پول از جمله این موارد است.

نایب رئیس شورای اصناف کشور با تاکید براینکه گردش مناسب پول می‌تواند امنیت اقتصادی را در کشور ایجاد کند، خاطرنشان کرد: 400 هزار میلیارد تومان نقدینگی نزد مردم است و باید در بخش اقتصادی فعال شود.

وی از وجود 18 میلیارد دلار ارز نزد مردم خبر داد و اظهار کرد: گردش پول برای روان کردن امر تولید حائز اهمیت است.

*ظرفیت جذب یک میلیون نیروی کار در اصناف وجود دارد

محمدشکریه با اشاره به وجود 3 میلیون واحد صنفی در کشور، تصریح کرد: ظرفیت جذب یک میلیون نیروی کار در اصناف کشور وجود دارد.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان رشت بر تقویت ارزش‌های انسانی در بازار تاکید کرد و یادآور شد: امنیت اقتصادی روابط اجتماعی را تضمین می‌کند.

وی خواستار نهادینه شدن بازار بورس در جامعه شد و افزود: هزینه تولید در بخش صنعت بالا است و کاهش هزینه‌ها قدرت رقابت با کالای دیگر کشورها را افزایش می‌دهد.

محمدشکریه پرداخت 33 درصد حقوق کارگر به تامین اجتماعی را از مشکلات جذب نیروی کار توسط اصناف دانست و بیان کرد: امر مذکور به اصناف فشار وارد می‌کند.

نایب رئیس شورای اصناف کشور ارتقای بهره‌وری در مدیریت، صنعت و اصناف را اصل پذیرفته شده ذکر کرد و گفت: هزینه‌ها با افزایش 2.5 درصدی بهره‌وری به میزان هفت درصد کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به گشت‌های مشترک اصناف با پلیس اماکن عمومی، اظهار کرد: گشت‌های مشترک اصناف با پلیس به منظور بازرسی از واحدهای صنفی افزایش می‌یابد.

محمدشکریه برگزاری همایش‌های تخصصی پلیس اماکن با اصناف را تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: آموزش هنگام صدور پروانه کسب در حال انجام است.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان رشت پدافند غیرعامل، مالیات بر ارزش افزوده، قانون کار و ... را از جمله آموزش‌های ارائه شده به اصناف برشمرد.

انتهای پیام/84001/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول