اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجامع امور صنفی تولیدی سنندج:

اصناف تریبون ترویج فرهنگ اسلامی هستند

رئیس مجامع امور صنفی تولیدی شهرستان سنندج گفت: اصناف بزرگ‌ترین تریبون ساکت برای ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه هستند.

اصناف تریبون ترویج فرهنگ اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رضا حمیدی‌فر شنبه‌شب در جلسه اعضا و مدیران زیرمجموعه معاونت تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: جنس فرهنگ نیاز به شناسایی دارد‌ و اصناف بزرگ‌ترین تریبون ساکت برای ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه است که فرصتی برای استفاده بهینه مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی به شمار می‌آید.

وی با اشاره به عمق ایمان و توجه به مسائل دینی و اسلامی در بین بازاریان و اصناف قدیمی در استان، گفت: بسیاری از بازاریان سنندج در گذشته به محض شنیدن صدای اذان از مسجد مغازه‌هایشان را ترک و به صف نمازگزاران می‌پیوستند.

رئیس مجامع امور صنفی تولیدی سنندج خاطرنشان کرد: وجود مساجد در بازارهای قدیمی نشان از توجه ویژه این صنف به مسائل دینی به ویژه خواندن نماز اول وقت بوده است.

حمیدی‌فر اضافه کرد: متاسفانه تعریف کلاسیک امروزی «نبینیم و نشنویم» در بین مردم رایج شده است و همین امر موجب می‌شود بسیاری از مردم در مقابل منکرات هیچ عکس‌العملی از خود نشان ندهند.

وی افزود:‌ خوشبختانه این تعریف در بین قشر بازاری جایگاهی ندارد و همین امر بستر مناسبی برای ترویج و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر توسط اصناف است.

رئیس مجامع امور صنفی تولیدی سنندج بیان کرد: تعریف درستی از اصناف با ویژگی‌های خاص خود نداریم و آنچه در سمینارها برای اصناف تعریف می‌شود با ویژگی‌های اصلی آنها متفاوت است.

حمیدی‌فر در ادامه به تاثیرات منفی ماهواره اشاره کرد و گفت: بزرگترین لطمه ما بخاطر استفاده مردم از شبکه‌های مخرب ماهواره‌ای است که باید تدابیری اثرگذار برای کاهش اثرات مخرب آن اندیشیده شود.

به گفته وی، ماهواره به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار دشمنان در جنگ نرم بیشترین تأثیرات ضد فرهنگی و ضددینی را در جامعه دارد و باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای مقابله با آن صورت بگیرد.

رئیس مجامع امور صنفی تولیدی سنندج در پایان متذکر شد: برنامه‌ها به ویژه سریال‌های شبکه‌های ماهواره به منظور حذف ارزش‌های دینی و اسلامی و فروپاشی خانواده‌ها در حال اجرا است که خانواده باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/79002/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول