اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان:

بازار کردستان به تمام معنا اسلامی است / ضرورت تدوین تقویم کاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: بازار و اصناف به این باور رسیده‌اند که بازاری به تمام معنا اسلامی در استان وجود دارد و این بستری مناسب برای ترویج فرهنگ امر به معروف است.

بازار کردستان به تمام معنا اسلامی است / ضرورت تدوین تقویم کاری

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پیمان اسراری شنبه‌شب در جلسه اعضا و مدیران زیرمجموعه معاونت تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: ظرفیت بالایی در معاونت تشکل‌های مردمی برای اجرای کارهای خوب وجود دارد که باید به بهترین شکل از آنها استفاده کرد.

وی افزود: مجموعه بزرگ بازار، اصناف، هیئت‌های مذهبی، اماکن و ان‌جی‌او‌ها چون از جنس مردم و مردمی هستند اگر زیرپوشش قرار گیرند می‌توانند نقش بسزایی در ترویج و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه داشته باشند.

اسراری تصریح کرد: واگذاری بحث امر به معروف و نهی از منکر به مردم تاثیر بیشتری از واگذاری آن به بخش دولتی دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، بسترسازی مناسب برای ورود بیش از پیش مردم به این حوزه را ضروری خواند و اضافه کرد: تاکنون در بحث استفاده از ظرفیت مردمی به خوبی استفاده نکرده‌ایم و نیازمند بازنگری هستیم.

اسراری با بیان اینکه بخاطر کم‌کاری‌های گذشته ضعف‌هایی در تشکلات مردمی ستاد امر به معروف وجود دارد، بیان کرد: باید با تدابیر کارشناسانه و ویژه این ضعف‌ها را به نقطه قوت تبدیل کرد.

وی، وجود دبیرخانه به منظور پیگیری امورات را یکی از مهم‌ترین نیازهای معاونت تشکل مردمی ستاد احیای استان خواند و بیان کرد: تدوین تقویم برای پیگیری امورات و پیگیری فعالیت‌ها از دیگر نیازهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بازارهای استان کردستان به تمام معنا اسلامی است که این مهم خود بستر مناسبی برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر خواهد بود.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان نیز در این جلسه استفاده از کارشناسان به منظور بررسی و ارائه راهکارهای مناسب برای مقابله با وضعیت بدحجابی در جامعه را ضروری دانست و گفت: برخی از برنامه‌ها دچار روزمرگی شده و تاثیرات خود را از دست داده است.

حجت‌الاسلام محمود یوسفی متذکر شد: برای مقابله با بدحجابی باید جوانب جامعه‌شناختی و امنیتی آن سنجیده شود و براساس آن تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

وی در پایان یادآور شد: برخی‌ها از عواقب بدحجابی که نتیجه یک کار برنامه‌ریزی شده از سوی دشمنان است اطلاعی ندارند در صورتی که آگاهی‌های لازم در خصوص این آسیب اجتماعی، راه مقابله با بدحجابی را تسهیل می‌کند.

انتهای پیام/79002/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول