اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سه ماهه نخست سال جاری صورت گرفت

کاهش 62 فقره‌ای پرونده‌های وارده به دادسرای عمومی بیرجند

دادستان دادسرای عمومی بیرجند با بیان اینکه تعداد پرونده‌های وارده به دادسرای بیرجند کاسته شده است، گفت: در این ارتباط با کاهش 62 فقره‌ای پرونده‌ها در سه ماهه نخست سال جاری مواجه بوده‌ایم.

کاهش 62 فقره‌ای پرونده‌های وارده به دادسرای عمومی بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدولی عبدالهی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه برگزار شد، با گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی به گوشه‌ای از عملکرد این مجموعه‌ قضایی اشاره و اظهار کرد: مجموع پرونده‌های وارد شده به دادسرای بیرجند طی سال گذشته تعداد 10 هزار و 305 فقره بوده است و تعداد 10 هزار و 373 پرونده مختومه نیز داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در سال جاری پرونده‌های وارده نسبت به سال گذشته با 68 درصد کاهش مواجه شده است، تصریح کرد: پرونده‌هایی که وارد دادسرای بیرجند شده است یا به صورت مستقیم بوده است و یا به نیابت از سایر شهرستان‌های استان و کشور صورت گرفته است.

دادستان دادسرای عمومی بیرجند ادامه داد: از تعداد 22 هزار پرونده وارده شده به خراسان جنوبی تعداد 10 هزار فقره پرونده کیفری مربوط به استان در دادسرای بیرجند رسیدگی شده است.

عبدالهی با بیان اینکه مجموع پرونده‌های اجرای احکام اعم از اجرای احکام دینی و انقلاب 5 هزار و 333 پرونده وارده بوده است، افزود: 5 هزار و 431 پرونده مختومه و 3 هزار و 89 پرونده تا آخر سال باقی‌مانده است که 98 فقره کاهش وارده پرونده به دادسرا بوده است.

وی در ارتباط با پرونده‌های سرپرستی یادآور شد: تعداد 180 پرونده وارده، تعداد 371 پرونده مختومه، تعداد  237 پرونده مانده آخر سال و 191 پرونده کاهش وارده بوده است.

دادستان دادسرای عمومی بیرجند اضافه کرد: دادسرای بیرجند سال گذشته در تمام آیتم‌ها کاهش پرونده داشته است و این در صورتی است که پرونده‌های وارده به دادسرا در سراسر کشور رشد داشته است.

عبدالهی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال کاهش پرونده‌های وارده به میزان 62 فقره بوده است، گفت: این پرونده‌ها به دادسرا در سرپرستی و اجرای احکام بوده است که این نشان از همت مردم متدین استان و همکاری مسئولان قضایی و انتظامی بوده است.

وی با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف یکی از فعالیت‌های موفق در این حوزه بوده است، بیان داشت: تصادفات منجر به جرح ابتدا به حوزه 14 شورای حل اختلاف ارسال می‌شود که با مصالحه از جنبه‌ خصوصی صورت گرفته و از جنبه عمومی وارد دادسرا می‌شود و حکم کیفر خواست ارائه می‌شود.

دادستان دادسرای عمومی بیرجند اضافه کرد: با اقدامات موفق شوراهای اخیرا پرونده‌های قابل گذشت از قبیل توهین، فحاشی، تحقیرها، ترک انفاق و پرونده‌های خانوادگی به شوراهای حل اختلاف ارسال می‌شود که بیش از 80 درصد پرونده‌های اختلافات خانوادگی منجر به سازش شده است.

انتهای پیام/69017/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول