اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

معامله منصفانه در دستور کار اصناف آبیک باشد

امام جمعه شهر آبیک خواستار معامله منصفانه و با سود کم از سوی اصناف این شهر شد.

معامله منصفانه در دستور کار اصناف آبیک باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت الاسلام سیدابوتراب موسوی در همایش پلیس، اصناف و امنیت شهرستان آبیک که ظهر امروز در سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری باران برگزار شد، اظهار داشت: خدای متعال در رابطه با کسب و داد و ستد در قرآن کریم دستورات زیادی را بیان کرده و در فقه اسلامی نیز در زمینه کسب و کار دستوراتی وارد شده است.

وی افزود: در فقه اسلامی و کتب فقهی نیز راهکارها و دستورالعمل‌های بسیاری در خصوص خرید و فروش و معاملات بیان و ارائه شده است که مطلوب است کسبه با مراجعه به کتب فقهی و بر اساس دستورات اسلامی به کسب و کار بپردازند.

امام جمعه شهر آبیک با تاکید بر پرهیز از کسب حرام از سوی اصناف ادامه داد: گران‌فروشی، کم‌فروشی و احتکار از مصادیق کسب حرام است.

موسوی تصریح کرد: طبق متون فقهی، معامله‌ای که هنگام اذان و وقت نماز صورت گیرد، سود و فایده‌ای نخواهد داشت.

خودشناسی پله نخست برای خداشناسی است

امام جمعه شهر آبیک خودشناسی را پله نخست برای خداشناسی ذکر کرد و گفت: انسان تا خود را نشناسد نمی‌تواند خدا را بشناسد و به پرستش واقعی خدا دست یابد.

موسوی افزود: انسانی که مرتکب گناه شود و اظهار دوست داشتن خدای متعال را کند، نمی‌تواند خداشناس شود چراکه یک دوست هیچ‌گاه با دوستش دشمنی نمی‌کند و یک انسان اگر دوستدار خدا باشد دنبال گناه نمی‌رود.

وی ادامه داد: این فرمایش امام رضا (ع) که «عالم محضر خداست و در محضر خدا معصیت نکنید» کلام عرشی و والایی است و بیانگر این مهم است که هیچ چیز از خدا پنهان نیست و انسان در همه حال باید مراقب اعمال خود باشد.

امام جمعه شهر آبیک خاطرنشان کرد: انسانی که خدا، بهشت، جهنم، انبیا و ائمه اطهار (ع) را بشناسد، هرگز به دنبال گناه و نافرمانی نمی‌رود.

این مقام مسئول افزود: مطلوب است اصناف در روزهای جمعه نیم‌ نگاهی هم به نماز جمعه داشته باشند و حداقل ماهی یک بار در این آیین عبادی و سیاسی شرکت کنند.

امام جمعه شهر آبیک یادآور شد: اگر در قضاوت‌ها و محاکم دنیا قاضی و شاهد نیاز است در روز قیامت قاضی و شاهد خود خدا است و همه باید در میز محاکمه الهی قرار گیریم بنابر این باید انسان برای تضمین سعادت اخروی خود به سمت معنویت حرکت کند.

انتهای پیام/77006/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول