اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

بسیاری از تخلفات اصناف ناشی از ضعف آموزش است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: بسیاری از تخلفات در اصناف و اتحادیه‎ها ناشی از ضعف آموزشی و عدم اطلاع است.

بسیاری از تخلفات اصناف ناشی از ضعف آموزش است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، یدالله وفایی در نخستین کارگاه آموزشی روسای ادارات، مجامع و رابطان پایگاه اطلاع‎رسانی اصناف استان گلستان با حضور روسای مجامع امور صنفی شهرستان‎های استان و روسای ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‎های استان گلستان اظهار داشت: برای تقویت اصناف استان دو عامل باید توسط مجامع امور صنفی مورد توجه قرار گیرد، اول اینکه عوامل آسیب‎زا و خطرآفرینی که موجب خدشه به اصناف و بازاریان می‎شوند شناسایی و از فعالیت آنها جلوگیری شود و دوم آن که عوامل موثر بر ارتقای نقش اصناف و بازاریان در نظام اجتماعی شناسایی و به صورت مستمر تقویت شوند.

ید‎الله وفایی افزود: آنچه در اتحادیه‎ها می‎تواند نقش‎آفرینی کند این است که معمولا مجامع امور صنفی توسط افرادی اداره می‎شوند که مورد تایید بازاریان هستند و یقینا کلام ایشان نافذ بوده و می‌توان با تدبیر و به کارگیری از ظرفیت ایشان در پیشبرد اهداف صنفی گام‎های محکمی برداشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان همچنین با تاکید بر ضرورت آموزش اصناف و بازاریان گفت: آموزش امری حیاتی و لازم است و علاوه بر روسای مجامع امور صنفی و اتحادیه‎ها لازم است حتی بخش‎های پایین‎تر نیز آموزش‎های لازم را ببینند، زیرا بسیاری از تخلفات ناشی از ضعف آموزشی و عدم اطلاع است.

وفایی با اشاره به مهم بودن بحث کالای قاچاق نیز گفت: قاچاق کالا یک فرآیند سازماندهی شده است که با برنامه‎ریزی دقیق و حساب شده صورت می‎گیرد و لازم است همه ما با جدیت با این پدیده شوم برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا علاوه بر صدمه رساندن بر تولید داخلی و خارج کردن ارز از کشور نقطه مقابل اشتغالزایی است، افزود: خارج شدن سرمایه‎های کشور از طریق واردات کالای قاچاق، موجب عدم سرمایه‎گذاری در حوزه تولید شده و بدین ترتیب مانع اشتغال بسیاری از جوانان جویای کار کشور می‎شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان همچنین ظرفیت تولید در کشور را بسیار بالا دانست و گفت: خوشبختانه در بخش تولید مدیران با دانش و با کفایت فراوانی داریم که اگر همه ما از جمله اصناف و بازاریان از آنها حمایت کنیم، می‎توانیم شاهد رشد و توسعه روزافزون این حوزه باشیم که یقینا سود و منفعت آن برای همه مردم است.

وی به اجرای طرح شبنم، شناسنامه‎دار شدن تمام فعالیت‎های صنفی و اخذ پروانه کسب اشاره کرده و خواستار همکاری لازم برای اجرای این طرح‎ها شد.

گفتنی است در این کارگاه محمد گلپور معاون ‎برنامه‎ریزی مرکز اصناف و بازرگانان ایران نیز در خصوص پایگاه اطلاع‎رسانی اصناف کشور آموزش‎ها و نکات لازم را ارائه کرد.

وی ورود اطلاعات دقیق و به روز در این پایگاه را بسیار با اهمیت توصیف کرده و افزود: با تکمیل و به روزرسانی این پایگاه، بانک اطلاعات اصناف و بازار کشور تکمیل خواهد شد که قطعا این امر باعث می‎شود برنامه‎ریزی بهتر، دقیق‎تر و به موقع‎تری برای بازار صورت گیرد و یقینا این کار به نفع خود بازاریان است.

انتهای پیام/2307/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول