اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) انجام شد

برپایی جشن آغاز زندگی مشترک 80 نوعروس تحت حمایت کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) تعداد 80 نوعروس تحت حمایت کمیته امداد استان با دریافت جهیزیه و کمک هزینه ازدواج راهی خانه‌ بخت شدند.

برپایی جشن آغاز زندگی مشترک 80 نوعروس تحت حمایت کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی عصر امروز در مراسم ازدواج این تعداد نوعروس تحت حمایت کمیته امداد در اردبیل با تبریک روز ملی ازدواج اظهار داشت: بابت تأمین کمک هزینه جهیزیه این تعداد از نوعروسان 320 میلیون ریال پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر کمک هزینه جهیزیه، کمیته‌ امداد برنامه‌های مختلفی را برای نوعروسان تحت حمایت برگزار می‌کند، تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج برای نوعروسان و فرزندان مذکور خانوارهای تحت پوشش از جمله فعالیت‌های مهم این نهاد مردمی در راستای تحکیم بنیان خانواده‌ها است.

زلالی با اعلام اینکه برگزاری چنین کارگاه‌هایی نتایج بسیار مثبتی در زندگی خانواده‌های تحت حمایت داشته است، خاطر نشان کرد: طلاق در بین زوج‌های تحت حمایت کمیته‌ امداد کمتر از یک درصد است که این موضوع نشانگر توجه بیش از حد این نهاد به حفظ عزت و کرامت خانواده‌ها و همچنین تحکیم بنیان خانواده است.

این مقام مسئول ارائه‌ مشاوره‌های گروهی و چهره به چهره را از دیگر فعالیت‌های این نهاد برای نوعروسان تحت حمایت عنوان کرد و ادامه داد: حتی پس از ازدواج نیز پیگیر وضعیت معیشتی، درمانی، بهداشتی، مسکن و... نوعروسان هستیم تا مشکلات آنان را به حداقل رسانیم.

وی اضافه کرد: مشاوران فرهنگی کمیته‌ امداد نیز نقش بسزایی را در راستای شناسایی استعدادها، رفع مشکلات معیشتی، ارائه‌ مشاوره‌های لازم و... ایفا می‌کنند.

مدیرکل کمیته‌ امداد استان در ادامه‌ سخنان خود با بیان اینکه خیرین و نیکوکاران استانی در کنار این نهاد جهیزیه‌ بسیاری از نوعروسان نیازمند را تأمین کرده است، یادآور شد: همواره مردم نوع دوست استان اردبیل در برنامه‌های مختلف این نهاد را یاری کرده‌اند. 

اختصاص 820 میلیون ریال برای ازدواج نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد استان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم مدیرعامل بانک کشاورزی استان اردبیل نیز در سخنانی گفت: به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) کمیته‌ امداد اردبیل و مدیریت بانک کشاورزی استان اردبیل مبلغ 820 میلیون ریال بابت تأمین کمک هزینه‌ جهیزیه نوعروسان تحت حمایت کمیته‌ امداد این استان پرداخت کردند.

اکبر شهبازی اظهار داشت: کمیته‌ امداد از جمله نهادهایی است که در جهت ترویج ازدواج آسان بدون تجملات گام‌های اساسی برداشته است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم ازدواج به دور از هرگونه تجملات می‌تواند انگیزه جوانان برای ازدواج را فراهم آورد، افزود: با این روش جوانان می‌توانند در کمال سادگی با الگو گرفتن از حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) در کنار همدیگر زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

شهبازی تصریح کرد: آنچه امروز از سوی کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) برای زوج‌های تحت حمایت رخ می‌دهد باید به طور مناسب در جامعه اطلاع‌رسانی شود تا تشریفات کاذب و چشم و هم چشمی‌های ناسالم از سوی برخی خانواده‌ها کنار گذاشته شود.

500 میلیون ریال از این مبلغ توسط بانک کشاورزی و 320 میلیون ریال دیگر نیز از سوی کمیته امداد استان تأمین شده که با این مبالغ تعداد 80 نفر از نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل در این روز مبارک زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

انتهای پیام/62007/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول