اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

اسلام حافظ رعایت حقوق کودکان است

فرماندار اردبیل گفت: اسلام به عنوان دین راستین حافظ و طرفدار رعایت حقوق کودکان است و در این عرصه ذره‌ای از آرمان خود عدول نکرده است.

اسلام حافظ رعایت حقوق کودکان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر عصر امروز همزمان با هفته ملی کودک در اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه شعار هفته «زنده باد کودکی، زنده باد زندگی» است و کودکان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند جامعه محسوب می‌شوند، انتظار می‌رود تمامی دستگاه‌ها در برگزاری با شکوه برنامه‌های این هفته مساعدت کنند.

وی تصریح کرد: کودکان باید با همراهی والدین خود با الگوهای شایسته و مناسب اجتماعی، ‌فرهنگی و تربیتی رشد یافته و تعالی پیدا کنند.

دبیر در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: والدین و کلیه عزیزانی که با کودکان سر و کار دارند و برای آنها کار می‌کنند باید در این عرصه با تمام توان و ذوق و شوق حضور پیدا کنند.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: این هفته مهم فرصت مناسبی است برای یادآوری این حقیقت که کارهای زیادی وجود دارد که برای کودکان و آینده‌سازان این مملکت می‌توان انجام داد.

وی بیان کرد: باید به حقوق کودک که با آموزه‌های دینی و اعتقادی ما همخوانی دارد، احترام گذاشته و نسبت به تبلیغ آن اقدام کرده و زمینه رشد و تعالی کودکان را فراهم سازیم.

فرماندار اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: ما مسئولان و اولیا وظیفه داریم محیطی امن برای ارزشمندترین گنجینه‌هایمان یعنی کودکان به وجود آوریم و الگوهای درستی در زندگی به آنها عرضه کنیم تا راحتی و آسایش آنها را فراهم آوریم.

دبیر ادامه داد: همه ساله روز جهانی کودک یادآور وظیفه‌ای است که ما برای فراهم ساختن محیط و شرایط مناسب زندگی برای کودکان بر عهده داریم.

وی در پایان سخنان خود گفت: این هفته را به همه کودکان و زحمتکشانی که با کودکان سر و کار دارند، تبریک می‌گویم و امیدوارم روزی برسد که شاهد گریه هیچ کودکی در دنیا به خصوص در فلسطین عزیز نباشیم.

پرداخت به امور تربیتی کودکان تکلیفی الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل نیز در مراسم گرامیداشت هفته کودک در اردبیل اظهار داشت: پرداختن به امور تربیتی کودکان تکلیف الهی است و همان‌گونه که پیامبر مکرم اسلام (ص) اعلام کرده است «کودکان خود را دوست داشته باشید و آنها را گرامی بدارید».

اکبر نیکزاد افزود: تکریم کودکان یکی از آسمانی‌ترین سیره‌های نبوی است و پیامبر گرامی اسلام (ص) همواره بدان تاکید فرموده‌اند، پرداختن به امور تربیتی کودکان تکلیفی الهی است و شایسته است که همواره به این امر اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: گرامیداشت هفته ملی کودک فرصت مغتنمی است تا با عطف توجه به نیازهای گسترده کودکان همه سازمان‌های مسئول در حوزه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و عملکردی از هیچ تلاشی در راستای رشد و شکوفایی این عزیزان دریغ نکرده و برای استیفای حقوق کودکان جهاد گرانه بکوشند.

انتهای پیام/62001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول