اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

«رنگ به جای جنگ» ایده‌ای در حمایت از کودکان

رنگ به جای جنگ عنوان برنامه‌ای است که قرار است روز جمعه هفته جاری به مناسبت روز جهانی کودک در قائمشهر برگزار شود.

«رنگ به جای جنگ» ایده‌ای در حمایت از کودکان

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، این روزها که تب و تاب برگزاری مراسم‌های روز جهانی کودک از همه جا به گوش می‌رسد و در دنیایی که شاید و شاید در گوشه‌ای از آن کودکان بی‌دلیل قربانی می‌شوند ایده‌ حمایت از این کودکان و نشان دادن اینکه جنگ حق این کودکان نیست از همه مناسبت‌تر است.

جلال‌الدین مشمولی که ایده‌ زیبای هنر در روستا را به منظور تشویق و ترغیب کودکان روستایی به فعالیت‌های هنری راه‌اندازی کرده و فعالیت‌هایش در کل کشور نمود داشته، این بار ابتکاری زیباتر را به نمایش گذاشته است.

وی درباره ایده «رنگ به جای جنگ» گفت: همه ساله در روز جهانی کودک گروه هنری حجم سبز برنامه‌های مختلفی را برای کودکان اجرا می‌کند که این برنامه‌ها متناسب با شرایط و ایده‌های اجتماعی آن سال است.

این هنرمند مازندرانی با تاکید بر اینکه در سال گذشته ایده ما توجه به کشاورزی روستاها بود، بیان داشت: سال گذشته این ایده به نظر ما رسید که تعداد کشاورزان در روستاها در حال کاهش است و دیگر کودکان و نوجوانان رغبتی به ادامه کار کشاورزی ندارند بنابراین ایده روز جهانی کودک سال گذشته را بر این محور برگزار کردیم.

وی تصریح کرد: در سال جاری نیز با توجه به اتفاقاتی که برای کودکان سوریه رخ داد و نیز در سایر نقاط دنیا جنگ کودکان را نیز درگیر کرد به این فکر افتادیم که در زمینه ایجاد فضای شاد برای کودکان و نشان دادن اینکه رنگ حق کودکان است نه جنگ این ایده را پیاده کردیم.

مشمولی بیان داشت: در این ایده کودکان در یک فضای باز و صمیمی به عروسک‌گردانی، نقاشی، برنامه‌های محلی و شادی مشغول می‌شوند.

*نمایش آثار کودکان قائمشهری در پاریس

مسئول گروه هنری حجم سبز گفت: مهدکودک‌ها، هنرمندان و نقاشان جوان مازندرانی به این برنامه دعوت شده‌اند و کودکان و افرادی که در زمینه رنگ و جنگ نقاشی تهیه کرده باشند آثارشان در پاریس به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش فارس؛ این برنامه از ساعت سه تا شش عصر روز جمعه در قائمشهر سه راه کنسرو، انتهای شهدای دوم باغ نوران برگزار می‌شود.

انتهای‌پیام/86011/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول