اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

لحظه‌های داغ کودکانه در پارک مادر کرمان + تصاویر

کودکان و نوجوانان کرمان با حضور در جشنواره هفته ملی کودک در پارک مادر کرمان لحظه‌های داغ و پرهیجانی را تجربه می‌کنند.

لحظه‌های داغ کودکانه در پارک مادر کرمان + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، کودکان و نوجوانان کرمان از امروز دوشنبه 15 مهر ماه با حضور در جشنواره هفته ملی کودک در پارک مادر کرمان لحظه‌های داغ و پرهیجانی را تجربه می‌کنند.

جشنواره هفته ملی کودک در حالی در پارک مادر شهر کرمان گشایش یافت که کریم مهرشاد معاون استاندار کرمان، مصطفی سلطانی مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا پریور معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان و مسئولان بهزیستی و کانون پرورش فکری در این مراسم حضور داشتند.

البته کودکان مهدکودک‌ها و مدارس کرمان هم از ابتدای صبح به جشنواره آمدند تا علاقه زیاد خود به این نوع برنامه‌ها را نشان دهند.

بچه‌ها در حالی وارد غرفه‌های مختلف جشنواره هفته ملی کودک در کرمان می‌شدند که خوراکی‌هایشان را هم با خود آورده بودند، آنها با شور و شوق فراوان وارد غرفه‌ها می‌شدند تا علاوه بر یادگیری موضوعات جدید بتوانند نقاشی بکشند، ظروف سفالی بسازند و یا نمایش‌هایی را اجرا کنند.

 

خلق آثار گلی با دستان کوچک

غرفه سفال یکی از غرفه‌های شلوغ جشنواره هفته ملی کودک در کرمان است، بچه‌ها گروه‌گروه وارد این غرفه می‌شوند و مربیان کانون قطعه‌ای گل را به دست آنها می‌دهند تا هر آنچه را که دوست دارند با دستان کوچکشان تولید کنند.

فرناز زارعی دانش‌آموز کلاس دوم دبستان است، وی که تکه‌ای گل را در دست دارد و مشغول درست کردن یک ظرف گلی است به خبرنگار فارس گفت: سفالگری را دوست دارم و در گذشته هم چند بار ظروفی را با گل درست کرده‌ام.

کودکان علاقه زیادی به سفالگری دارند

یکی از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان و مسئول غرفه سفال نمایشگاه به خبرنگار فارس گفت: در این غرفه تکه‌های گل در اختیار بچه‌ها قرار داده می‌شود تا آنها به صورت خلاقانه کار خود را انجام دهند و در حین کار توضیحاتی را در مورد سفالگری برای بچه‌ها بیان می‌کنیم.

محمد شهیدزاده ابراز داشت: بچه‌ها علاقه زیادی به سفالگری دارند و بیشترین استقبال از کارگاه‌های کانون پرورشی را در بخش سفالگری داریم.

آشنایی بچه‌ها با امدادرسانی و پناه‌گیری در حادثه

در میان هلهله حضور بچه‌ها در جشنواره هفته ملی کودک در کرمان دو قلاده سگ زنده‌یاب هم به این سو و آن سو می‌روند، این سگ‌ها توسط جمعیت هلال احمر استان کرمان به جشنواره آورده شده‌اند تا کودکان و نوجوانان با فعالیت آنها آشنا شوند.

مسئول واحد آنست جمعیت هلال احمر استان کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: سگ‌های زنده‌یاب در این نمایشگاه حضور دارند تا ترس بچه‌ها نسبت به آنها کاهش یابد و در زمان حادثه بتوانند از کمک این سگ‌ها استفاده کنند.

امیر عنایتی تصریح کرد: نونهالان در قالب غنچه‌های پیشاهنگ حضور فعالی در جمعیت هلال احمر دارند و خودامدادگر و خودنجات‌گر می‌شوند و ما در آینده به مرحله‌ای می‌رسیم که هر خانواده دارای یک امدادگر است.

وی خاطر نشان کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمان با حضور در این جشنواره آموزش‌هایی در زمینه امدادرسانی و پناه‌گیری در زمان حادثه را به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهد.

معاینه چشمان زیبای بچه‌ها در غرفه علوم‌پزشکی

دو کودک هم به غرفه دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان آمده‌اند و به نوبت بر روی صندلی می‌نشینند تا کارشناس بهداشت خانواده دانشگاه چشمان آنها را معاینه کند، خدا را شکر چشم‌های زیبای هر دو کودک سالم است.

مهشید فتحی‌زاده کارشناس بهداشت خانواده دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان به خبرنگار فارس گفت: در غرفه دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان علاوه بر معاینه چشم کودکان و نوجوانان، آموزش‌ها و مشاوره‌هایی به مادران و مربیان در زمینه بهداشت روان، پیشگیری از سوانح و بیماری‌ها و اهمیت شیر مادر ارائه می‌شود.

اجرای نمایش‌های کودکانه در کارگاه نمایش خلاق

کارگاه نمایش خلاق یکی دیگر از کارگاه‌های جشنواره هفته ملی کودک در کرمان است، مسئول این کارگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: ما در مراکز کانون پرورشی قصه‌ای را برای بچه‌ها تعریف می‌کنیم و کودکان این قصه را بدون ابزار اجرا می‌کنند به عنوان مثال خود را به شکل درخت یا پرنده در می‌آورند.

مریم فرومند ابراز داشت: با توجه به زمان محدودی که در نمایشگاه داریم، بچه‌های شرکت‌کننده در کارگاه نمایش خلاق با اجرای نمایش یک شغل را معرفی می‌کنند که دیگر بچه‌ها باید این شغل را حدس بزنند.

وی تصریح کرد: بچه‌ها با نمایش خلاق اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنند و کودکان خجالتی می‌توانند وارد جمع شوند.

نقاشی‌های زیبایی که بچه‌ها خالق آنها هستند

کارگاه نقاشی جشنواره هفته ملی کودک در کرمان یکی از کارگاه‌هایی است که مورد استقبال خوب کودکان و نوجوانان قرار گرفته است، فاطمه شمس دانش‌آموز کلاس دوم دبستان است، وی در حال کشیدن نقاشی به خبرنگار فارس گفت: به نقاشی علاقه دارم و خیلی نقاشی می‌کشم.

فاطیما امیری که همکلاسی فاطمه است و در کلاس دوم درس می‌خواند در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس بیان داشت: من به کلاس نقاشی می‌روم و خوشحالم که در این کارگاه نقاشی هستم.

وی افزود: چیزهای زیبایی را در نقاشی‌هایم می‌کشم و دوست دارم که با بچه‌های مدرسه به جشنواره‌های کودک بروم و سال گذشته هم که کلاس اول بودم با همکلاسی‌هایم به یک جشنواره رفتیم و نقاشی کشیدیم.

فاطیما عنوان کرد: همه بخش‌های جشنواره هفته ملی کودک را دوست دارم، اما کارگاه نقاشی و کارگاه کاردستی را بیشتر دوست داشتم.

 

دعای دختربچه‌ها برای پدر و مادرها

چند دختربچه قد و نیم قد دبستانی با سر و صدای زیاد وارد غرفه کمیته قرآنی جشنواره هفته ملی کودک در کرمان می‌شوند و بر روی صندلی‌ها می‌نشینند، مربی کانون پرورشی با بچه‌ها سلام و احوالپرسی می‌کند و به آنها خوش‌آمد می‌گوید.

بچه‌ها دستان کوچکشان را رو به آسمان بلند می‌کنند و با هم یک شعر مذهبی را می‌خوانند و برای سلامت پدر و مادرشان دعا می‌کنند و بعد هم به پرسش‌های قرآنی خانم مربی پاسخ می‌دهند.

 

اعتمادسازی پلیس برای بچه‌ها

فرماندهی انتظامی استان کرمان با توجه به همزمانی هفته ملی کودک در کرمان و هفته نیروی انتظامی غرفه‌ای را در جشنواره مذکور برگزار کرده است.

دختربچه‌ای به نام گلسا یک نقاشی را در غرفه نیروی انتظامی کشیده است، وی عکس یک دختربچه و یک مرد با لباس سبز را کشیده است، نقاشی‌اش را به مسئول غرفه نیروی انتظامی نشان داد و گفت: این دختر من هستم و آن مرد هم شما هستید.

مسئول غرفه نیروی انتظامی جشنواره هفته ملی کودک در کرمان به فارس گفت: این غرفه با هدف آشنایی بیشتر بچه‌ها و پلیس و اعتمادسازی برای کودکان و نوجوانان دایر شده است.

ابوحامد شهبازی ابراز داشت: در غرفه نیروی انتظامی بچه‌ها با مضرات مواد مخدر آشنا می‌شوند و نقاشی‌هایی را بر روی پارچه و کاغذ می‌کشند.

آشنایی با کاردستی‌های کاغذی و کاموایی

تعدادی از مربیان کانون پرورشی در کارگاه کاردستی با استفاده از وسایل ساده‌ای مانند کاموا، قاشق‌های یک‌بار مصرف، کاغذهای رنگی و دگمه اقدام به تهیه کاردستی می‌کنند و نحوه ساخت این کاردستی‌ها را به بچه‌ها آموزش می‌دهند.

نمایشگاه کارگروه وقایع هم در جشنواره هفته ملی کودک در کرمان دایر شده است و بچه‌ها با حضور در این نمایشگاه با موضوعاتی مانند زندگی امام زمان (عج)، شاعران برجسته ایرانی، دفاع مقدس و معجزات رضوی آشنا می‌شوند.

تعدادی از بچه‌ها هم در کارگاه قصه‌گویی جشنواره هفته ملی کودک در کرمان حضور دارند و با عشق و علاقه به قصه خرگوشه و خرس مهربون گوش می‌دهند.

گرچه حضور کودکان در جشنواره هفته ملی کودک در کرمان نسبت به نوجوانان بیشتر به چشم می‌آید، اما تعدادی نوجوان هم به جشنواره آمده‌اند و از بخش‌های مختلف بازدید می‌کنند.

زهرا حسینی‌نسب دانش‌آموز کلاس هفتمی است و در غرفه خوشنویسی جشنواره هفته ملی کودک در کرمان حضور دارد، وی به فارس گفت: نمایشگاه جالب بود و بخش‌های خوبی داشت، اما بیشتر برنامه‌ها برای کودکان بود.

وی عنوان کرد: کارگاه نقاشی جشنواره خوب بود و من در این کارگاه شرکت کردم و چهره یکی از همکلاسی‌هایم را نقاشی کردم.

حضور خودروی اورژانس اجتماعی در جشنواره کودک

اداره کل بهزیستی استان کرمان هم در جشنواره هفته ملی کودک در کرمان غرفه‌ای را راه‌اندازی کرده است، یکی از اعضای کانون توسعه همیاری مهدهای کودک استان کرمان که در این غرفه حضور دارد به خبرنگار فارس گفت: در این غرفه اطلاعاتی در مورد خدمات مشاوره‌ای بهزیستی به خانواده‌ها ارائه می‌شود.

شیرین علوی بیان داشت: همچنین در غرفه بهزیستی برنامه‌هایی مانند بازی‌های آوازی، نقاشی و کاردستی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: خودروی مربوط به اورژانس اجتماعی بهزیستی با موضوع کودک‌آزادی هم در جشنواره هفته ملی کودک در کرمان حضور دارد.

راه‌اندازی رادیو جشنواره و انتشار ریزه‌میزه

مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ستاد خبری جشنواره هفته ملی کودک در کرمان راه‌اندازی شده است و خبرنگاران می‌توانند از اینترنت پرسرعت استفاده کنند.

آسیه تاج‌آبادی افزود: هماهنگی با تعدادی از تهیه‌کنندگان صدا و سیمای مرکز کرمان صورت گرفته تا برنامه‌های تولیدی با موضوع جشنواره هفته ملی کودک در کرمان را تهیه کنند.

وی خاطر نشان کرد: ویژه‌نامه‌ای با موضوع عملکرد دستگاه‌های اجرایی در هفته کودک و فعالیت‌های کانون پرورشی کودکان و نوجوانان کرمان در قالب نشریه سراسری ریزه‌میزه منتشر می‌شود.

تاج‌آبادی با اشاره به راه‌اندازی رادیو جشنواره در جشنواره هفته ملی کودک در کرمان ابراز داشت: رادیو جشنواره علاوه بر اطلاع‌رسانی برنامه‌های جشنواره با مسئولان و بچه‌ها مصاحبه می‌کند و همچنین آهنگ‌هایی را برای ایجاد فضای نشاط‌آور پخش می‌کند.

وی گفت: سایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان هم گزارش‌های تصویری و اخبار جشنواره هفته ملی کودک در کرمان را منعکس می‌کند و پیامک‌هایی هم با موضوع اطلاع‌رسانی جشنواره به مخاطبان ارسال می‌شود.

عروسک غول‌پیکر مبارک در جمع بچه‌ها

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان اظهار داشت: 30 غرفه در جشنواره هفته ملی کودک در کرمان برپا شده است که 15 غرفه به صورت کارگاهی است.

مسعود گنجعلیخانی افزود: بچه‌های شرکت‌کننده در این جشنواره بر اساس علایق خود در قالب گروه‌های 30 یا 40 نفری کارگاه‌های آموزشی حضور پیدا می‌کنند.

وی ابراز داشت: مواد لازم در کارگاه‌های آموزشی به صورت رایگان در اختیار کودکان و نوجوانان قرار داده می‌شود تا آثاری را تولید کنند.

این مسئول فرهنگی با اشاره به حضور 60 مربی کانون پرورشی در جشنواره هفته ملی کودک در کرمان عنوان کرد: هر یک از این مربیان در زمینه تخصص خود به کودکان و نوجوانان خدماتی را ارائه می‌دهند.

گنجعلیخانی خاطر نشان کرد: عروسک غول‌پیکر مبارک با 4.5 متر ارتفاع در جشنواره هفته ملی کودک در کرمان به نمایش گذاشته شده است و این عروسک در زمان‌های ویژه‌ای به حرکت درمی‌آید و فعال می‌شود.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از 20 مهر ماه فیلم‌های جشنواره فیلم فجر را در محوطه پارک مادر اکران می‌کند.

معلمان و والدین برای ثبت بهترین خاطره‌های کودکانه تلاش کنند

جشنواره هفته ملی کودک در کرمان تا 21 مهر ماه در محل پارک مادر دایر است و بچه‌ها با حضور در این برنامه‌ها می‌توانند بخشی از بهترین خاطرات دوران کودکی خود را در ذهنشان ثبت کنند، بنابراین مربیان و معلمان می‌توانند در صبح و والدین در عصرها با برنامه‌ریزی برای استفاده بچه‌ها از این برنامه‌ها در ثبت خاطرات خوش کودکان و نوجوانان سهیم شوند.

===============

گزارش از مهسا حقانیت

عکس از محسن رجب‌پور

=============== 

انتهای پیام/80019/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول