اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون استان اردبیل:

کانون در 25 مرکز به کودکان ارائه خدمات می‌کنند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: کانون در 25 مرکز ثابت و پنج مرکز سیار به کودکان و نوجوانان استان اردبیل خدمات متنوع ارائه می‌کند.

کانون در 25 مرکز به کودکان ارائه خدمات می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، ناهید اللهویردیزاده در تشریح برنامه‌های روز ملی کودک در اردبیل اظهار داشت: روزهای هفته کودک به ترتیب دوشنبه 15 مهر روز کودک، خانواده و مدرسه، سه‌شنبه 16 مهر روز کودک و بازی، چهارشنبه 17 مهر روز کودک، سلامتی و ایمنی، پنجشنبه 18 مهر روز میراث فرهنگی، کودک و طبیعت، جمعه 19 مهر روز کودک و رسانه، شنبه 20 مهر روز کودک، کتاب و فضای مجازی و یکشنبه 21 مهر روز کودک و نیایش نامگذاری شده است.

وی از تبدیل دفتر مدیریتی استان‌ها به اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان‌ها خبر داد و افزود: در حال حاضر 30 هزار کودک به صورت فعال و نیمه ‌فعال در 40 آیتم مختلف در کانون‌های استان فعالیت دارند.

اللهویردیزاده تصریح کرد: در سطح استان اردبیل 23 مرکز ثابت، پنج مرکز سیار به صورت مینی‌بوس و لندرور در اردبیل و پارس‌آباد و دو کتابخانه پستی مخصوص کودکانی که به هر دلیلی قادر به مراجعه به مراکز ثابت و سیار نیستند، وجود دارد و در کلیه شهرستان‌های استان به جز سرعین مرکز فرهنگی داریم که طبق قول مساعد استاندار مبنی بر احداث مجتمع فرهنگی در شهرستان سرعین، عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه سالانه در ابتدای سال کتاب کاری جهت انجام فعالیت‌های کودکان در این اداره کل تدوین می‌شود، خاطر نشان کرد: کودکان و نوجوانان می‌توانند تنها با پرداخت سالانه 10 هزار تومان به عنوان حق عضویت از کلیه کارگاه‌های آموزشی، ادبی، هنری و... به صورت کاملاً رایگان استفاده کنند.

وی اضافه کرد: نوشتن، خواندن، استدلال و ارتباط، چهار مهارت پایه در یادگیری هستند و باید بکوشیم در این زمینه گام مؤثری برداشته شود.

اللهویردی‌زاده از تشکیل کارگروه کودک و نوجوان در استانداری اردبیل خبر داد و بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در کلیه زمینه‌ها جز پنج استان نمونه کشور است.

جشنواره محوری آفت فعالیت‌های فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان جشنواره محوری را آفت فعالیت‌های فرهنگی و هنری عنوان کرد.

وی ادامه داد: توجه به جشنواره‌ها، فراخوان‌ها و صرف اطلاع‌رسانی در مورد برگزیدگان بدون توجه کافی به فرآیند فعالیت‌های فرهنگی و از جمله فعالیت‌های کانون پرورش می‌تواند ما را از اهداف مورد نظر دور کند.

اللهویردیزاده با انتقاد از عدم اطلاع‌رسانی مناسب خبرنگاران استان از فعالیت‌های کانون گفت: این رویه می‌تواند با همکاری رسانه‌ها تغییر کند و از خبرنگاران استان می‌خواهیم از نزدیک نه تنها برآیند، که فرآیند فعالیت‌های کانون را از نزدیک رصد و در مراکز مختلف ما در سطح استان حضور یابند.

وی همچنین به نقش رسانه‌ها در آموزش کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: اگر مسئولان از این امر غفلت کنند توفیق چندانی در پیشرفت امور و برنامه‌ها نداشته و فرزندان ما به سمت و سویی می‌روند که ممکن است مورد نظر ما نباشد.

این مسئول در ادامه اهداف کلان کانون پس از نیم قرن فعالیت را شناسایی و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان عنوان کرد و اظهار داشت: تمامی برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت کانون در راستای دستیابی به این اهداف طراحی و تدوین می‌شود.

اللهویردیزاده با اشاره به اینکه در بیشتر حوزه‌های فعالیت جزو پنج استان برتر کشور هستیم، تصریح کرد: هم اکنون 30 هزار نفر از کودکان و نوجوانان استان به صورت دایم و مقطعی در 30 مرکز در سطح استان فعال هستند.

وی خاطر نشان کرد: این مراکز شامل 25 مرکز ثابت و پنج مرکز سیار است که 40 نوع فعالیت در حوزه‌های مختلف از جمله نمایش عروسکی، نقد فیلم و کتاب، پویانمایی، کارگاه‌های نقاشی، سفال و خوشنویسی را برگزار می‌کنند.

اللهویردیزاده اضافه کرد: همچنین دو کتابخانه پستی داریم که در این قالب و به صورت هدفمند مربیان ما با کودکانی که به هیچ صورت به مراکز ما دسترسی ندارند، به صورت مکاتبه در ارتباط هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان همچنین تشریح کرد: مخاطبان ما از گروه سنی الف تا ه (دوم دبیرستان) را شامل می‌شود و اکثر فعالیت‌ها مخاطب محور است و در این راستا در نظر داریم فعالیت‌های خود را گسترش داده و متنوع‌تر کنیم.

وی بیان کرد: از جمله این فعالیت‌ها آموزش فلسفی کودکان است که در واقع آموزش تفکر فلسفی و استدلال به زبان ساده و از دوران کودکی است، در همین زمینه کتابی در دست چاپ داریم و این فعالیت هم اکنون به صورت آزمایشی در برخی استان‌ها انجام می‌شود.

اللهویردیزاده با اشاره به تشکیل کارگروه کودک و نوجوان در استان طی سال گذشته یادآور شد: البته از سوی دولت مصوبه‌ای در این زمینه نداشتیم که امیدواریم با تشکیل فراکسیون کودک و نوجوان در مجلس این امر تحقق یابد.

وی همچنین با بیان اینکه هم اکنون شهرستان سرعین کانون پرورش فکری ندارد، گفت: به دلیل موقعیت استراتژیک این شهرستان، کانون باید در آن منطقه پیشتر فعال می‌شد.

اللهویردیزاده اظهار امیدواری کرد: از آنجا که این شهرستان به دلیل موقعیت خاص گردشگری‌اش نقطه تقابل فرهنگ‌هاست، با قول مساعد استاندار مقدمات احداث ساختمان و آغاز فعالیت این کانون در سرعین هر چه سریع‌تر انجام شود.

انتهای پیام/62003/ک/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول