اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان:

حفاظت از منابع طبیعی باید در قالب هنر برای کودکان ارائه شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: اگر آموزش و فرهنگسازی در قالب هنر ارائه شود، اثرات آن چند برابر شده و کودکان و نوجوانان به سادگی با مفاهیم منابع طبیعی و بحث‌های زیست‌محیطی آشنا می‌شوند.

حفاظت از منابع طبیعی باید در قالب هنر برای کودکان ارائه شود

محمدرضا همتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: منابع طبیعی قبل از هر بحثی یک مقوله فرهنگی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی باید در سطح جامعه نهادینه شود، افزود: آموزش، لازمه فرهنگسازی است و این امر باید در سنین کودکی صورت گیرد، زیرا زمینه برای نقش‌پذیری ذهنی و انتقال آموزه‌های گوناگون به ویژه در ارتباط با حفاظت از منابع طبیعی بسیار مساعد است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود، تصریح کرد: تحقق این امر نیازمند کار فرهنگی است.

به گفته وی اگر آموزش و فرهنگسازی در قالب هنر، تئاتر، نقاشی و... ارائه شود، اثرات آن چند برابر شده و کودکان و نوجوانان به سادگی با مفاهیم منابع طبیعی از جمله درخت، جنگل، پوشش گیاهی، بحث‌های زیست محیطی و فواید آن و تأثیرات آن بر منابع آب، خاک و هوا، جذب مواد سمی، پالایش هوا و... آشنا می‌شوند.

همتی یادآور شد: با توجه به این امر باید زمینه سوق هنرمندان به این سمت و سو فراهم شود و فعالان حوزه هنر به ویژه تئاتر و فیلم به موضوعات مورد نیاز جامعه بپردازند.

وی ابراز داشت: لازم است «بایدها و نبایدها» در بخش منابع طبیعی تبیین شده و با ذوق و سلیقه، ابتکار و خلاقیت با زبان هنر برای کودکان و نوجوانان بیان شود تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان با بیان اینکه باید با جدیت در این مقوله وارد شد، اظهار کرد: کار فرهنگی در راستای منابع طبیعی باید در اولویت کاری حوزه علم و دانش و در سطح مدارس قرار گیرد زیرا طبیعت چیزی نیست که به فراموشی سپرده شود.

وی با اشاره به نیاز انسان‌ها به طبیعت اضافه کرد: منابع طبیعی، پوشش گیاهی، طبیعت و ... لازمه زندگی هستند و نباید از آنها غافل شد.

همتی در پایان خاطرنشان کرد:‌ آموزش کارایی، حفاظت و نقش منابع طبیعی و نحوه بهره‌برداری از آن در زندگی به کودکان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

انتهای پیام/89006/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول