اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

کودکان را باید متناسب با برنامه ارزشی، الهی مکتب اسلام پرورش داد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت:‌ کودکان به عنوان سرمایه‌های آینده این نظام باید متناسب با ارزش‌های الهی و انسانی که مکتب اسلام بر آن تاکید دارد، رشد یافته و تعالی پیدا کنند.

کودکان را باید متناسب با برنامه ارزشی، الهی مکتب اسلام پرورش داد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز در بازدید از تعدادی مراکز پیش دبستانی در اردبیل اظهار داشت: وضعیت زندگی،‌ رشد و بالندگی کودکان روشن‌ترین نشانه توان هر جامعه محسوب می‌شود.

وی با بیان اهمیت دوران کودکی و توجه و حساسیت‌های موجود در تأمین نیازهای فردی، ‌اجتماعی‌، ‌روانی، بهداشتی و امنیتی کودکان تصریح کرد: افزایش توجه و ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان رشد، شکوفایی استعداد آنها و توجه به فرهنگ غنی ملی و بهره‌گیری از آموزه‌های دین مبین اسلام امری ضروری و حیاتی است.

محمودزاده به مشارکت بیش از 13 وزارتخانه و دستگاه‌های ذیربط استانی در اجرای برنامه‌های هفته کودک اشاره کرد و ادامه داد: ما در مراکز پیش دبستانی شاهد برنامه‌های متنوع و مفرح برای کودکان و نوجوانان در این هفته هستیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه خانواده‌ها در کنار آموزش و پرورش باید در تربیت و تعالی کودکان و نوجوانان خود همت و تلاشی وافر داشته باشند، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش زمانی می‌تواند برای آینده تضمینی حقیقی درست کند که پرورش یافتگان آن در اصلاح و حرکت رو به جلوی جامعه با تدبیر عمل کنند.

وی اضافه کرد: ‌ما باید مسئولیت خود را در برابر کودکان به یاد بیاوریم و اجازه ندهیم حق و حقوق آنها ضایع شده و ایامشان به بطالت سپری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان ضرورت بروز و ظهور خلاقیت در کودکان را یادآور شد و بیان کرد: بچه‌هایی که بدون کتاب بزرگ می‌شوند، نمی‌توانند آینده خوبی داشته باشند که ضرورت دارد برای کودکان و نوجوانان فضای آموزشی به روش‌ها و شیوه‌های مختلف فراهم آید.

محمودزاده متولیان حوزه کودک را به تولید و انتشار آثار ارزشمند دعوت کرد و یادآور شد: ارتقا، آموزش، بهبود زندگی کودکان و شرایط زیست آنها از موضوعاتی است که باید در اولویت قرار گیرد و همه باید در این عرصه با حساسیت بیشتر عمل کنیم.

وی در پایان گفت: کودکان ارزشمندترین و ظریف‌ترین هدیه خداوند به تمام انسان‌هاست که پدران و مادران با الگوبرداری از روش‌های تربیت ائمه اطهار (ع) وظیفه دارند این بار سنگین امانتداری را به بهترین نحو به سرمنزل مقصود برسانند.

انتهای پیام/62001/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول