اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مجمع امور صنفی استان زنجان خبر داد

کشف 1500 فقره تخلف از واحدهای صنفی استان زنجان

معاون نظارت و بازرسی مجمع امور صنفی استان زنجان گفت: طی شهریور ماه سال جاری یک هزار و 540 فقره تخلف از واحدهای صنفی مختلف استان زنجان کشف شده است.

کشف 1500 فقره تخلف از واحدهای صنفی استان زنجان

مشهود شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: خسارت به اشخاص حقیقی یا حقوقی با فروش فوق‌العاده یا اقساطی، ضرر رساندن به اشخاص بر اثر وقوع تخلفات، حمل و نقل، نگهداری و عرضه و فروش کالای قاچاق، تبلیغ محصولات، کالا یا خدمات بر خلاف واقع، خرید کالا بر خلاف ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع و عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع از جمله تخلفات واحدهای صنفی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه عدم اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، برگزاری حراج غیر قانونی، فروش کالا از طریق قرعه‌کشی و برگزاری حراج غیر قانونی از دیگر تخلفات واحدهای صنفی عمده و خرده فروش محسوب می‌شود، اضافه کرد: فروش کالا از طریق قرعه‌کشی، عدم صدور صورت‌حساب، تداخل صنفی، فروش اجباری کالا و خدمات، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه و عرضه خارج از شبکه از جمله تخلفات واحدهای صنفی در استان زنجان است.

معاون نظارت و بازرسی مجمع امور صنفی استان زنجان یادآور شد: تقلب، کم فروشی و گران فروشی از جمله تخلفاتی است که توسط نیروهای مجمع امور صنفی استان زنجان طی شهریور ماه سال جاری از واحدهای مختلف صنفی  کشف شده است.

شریفی با اشاره به اینکه 30 مورد از تخلفات کشف شده طی شهریور ماه سال جاری در زمینه عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع بوده، تصریح کرد: 37 مورد از تخلفات نیز در زمینه عدم صدور صورت‌حساب اعلام شده است.

این مسئول با بیان اینکه 33 مورد ضرر و زیان به اشخاص به دلیل تخلفات صنفی در استان زنجان اتفاق افتاده، ادامه داد: 135 مورد از تخلفات نیز به دلیل عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه طی شهریور ماه سال جاری توسط مجمع امور صنفی استان ثبت شده است.

وی تعداد واحدهای صنفی فاقد پروانه را در استان زنجان یک هزار و 219 فقره اعلام کرد و متذکر شد: بیش از یک هزار و 150 فقره از این واحدها در شهرستان زنجان است.

معاون نظارت و بازرسی مجمع امور صنفی استان زنجان اذعان داشت: در حال حاضر به تخلفات صورت گرفته در استان زنجان رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/73006/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول