اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان خبر داد:

بهره‌برداری طرح استفاده مجدد از پساب شهرک صنعتی آق‌قلا

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان گفت: طرح استفاده مجدد از پساب و استحصال آب صنعتی در شهرک صنعتی آق‌قلا آماده بهره‌برداری است.

بهره‌برداری طرح استفاده مجدد از پساب شهرک صنعتی آق‌قلا
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان، علی پورنبوی اظهار داشت: این طرح  از مصوبات دور سوم سفرهای ریاست جمهور و هیئت همراه به استان گلستان اجرا شد.
به گفته وی، طرح استفاده مجدد از پساب شهرک صنعتی آق‌قلا با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال در سال 1389 آغاز و به عنوان اولین طرح در استان‌های شمالی و دومین طرح ملی اجرا و در مرحله بهره‌برداری قرار گرفته است.
پورنبوی گفت: با بهره‌برداری از این طرح، روزانه در حدود 170 مترمکعب پساب تصفیه شده در حد استاندارد مورد نیاز واحدهای صنعتی، تولید و قابل استفاده خواهد بود.
وی گفت: همچنین در حدود 350 متر مکعب نیز به عنوان محصول جانبی و در حد استانداردهای جهانی برای مصارف فضای سبز شهرک تولید خواهد شد.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان گفت: فاضلاب تولیدی توسط واحدهای صنعتی پس از تصفیه در تصفیه خانه فاضلاب مرکزی شهرک در حد استانداردهای مورد قبول سازمان حفاظت محیط زیست کشور، به مصارف فضای سبز رسیده و بخشی از این فاضلاب تصفیه شده نیز با یک فرآیند تصفیه تکمیلی در حد استاندارد مورد قبول صنعت مورد استفاده این بخش قرار می‌گیرد.
در حال حاضر شهرک‌های صنعتی قم، بوشهر دو، ایوانکی و سمنان نیز طرح مشابه‌ای برای استفاده مجدد از پساب در دست اقدام دارند.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول