اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 2 ماه اخیر صورت گرفت

بازرسی بیش از 160 واحد تولیدی و خدماتی در کهگیلویه

مسئول نمایندگی اداره استاندارد کهگیلویه گفت: از ابتدای راه‌اندازی این نمایندگی تاکنون بیش از 160 واحد تولیدی و خدماتی در شهرستان مورد بازدید و بازرسی قرار گرفت.

بازرسی بیش از 160 واحد تولیدی و خدماتی در کهگیلویه

 سپهدار حقدوست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه از بازدید و بازرسی بیش از 160 واحد تولیدی و خدماتی در سطح شهرستان طی دو ماه گذشته خبر داد.

مسئول نمایندگی اداره استاندارد کهگیلویه با اشاره به اهمیت استانداردها در واحدهای مختلف تولیدی اظهار داشت: حرکت در جهت ارتقای امور فنی، صنعتی و اقتصادی در جوامع بشری نیازمند استاندارد است. 

حقدوست با بیان اینکه رعایت استانداردها هم برای تولید کننده و هم برای مصرف کننده فوایدی دارد کاهش ضایعات و بهبود کیفیت محصولات را از جمله فواید رعایت استاندارد برای تولید کننده برشمرد و افزود: بکارگیری استانداردها ضمن افزایش تولید باعث رونق محصولات تولید کننده نیز خواهد شد.

وی رعایت استاندارد را منجر به اطمینان مصرف کننده  از ایمنی کالا خواند و ابراز داشت: رضایت مصرف کننده با تأمین کالای مرغوب حاصل می‌شود.

این مسئول از روش آماری به عنوان مؤثرترین روش برای کنترل کیفیت محصولات نام برد و با بیان اینکه برای سنجش استاندارد از کالای مورد نظر نمونه‌گیری می‌شود تصریح کرد: در دو ماه گذشته و با استقرار نمایندگی اداره استاندارد در کهگیلویه کالاها تحت نظارت و بازرسی مأموران اداره استاندارد قرار گرفته است.

حقدوست بازدید و بازرسی 11 مورد از واحدهای تولیدی شامل مواد شیمیایی، غذایی و ساختمانی را متذکر شد و افزود: از63 کارگاه‌ بلوک‌زنی در سطح شهرستان‌های کهگیلویه ،چرام و لنده بازرسی به عمل آمد که از این تعداد 29 واحد مربوط به شهرستان کهگیلویه بوده است.

وی بازدید از واحدهای شن و ماسه را از دیگر موارد بازرسی شده برشمرد و گفت: 14 مورد در این رابطه مورد بازدید و بازرسی قرار گرفته است.

حقدوست بر لزوم توجه به کیفیت مواد غذایی تأکید کرد و ابراز داشت: در راستای کنترل کیفیت مواد غذایی از 63 واحد خدماتی شامل رستوران، ساندویچ‌فروشی و کبابی بازدید و مورد بازرسی قرار گرفت.

به گفته حقدوست تأسیسات گازپرکنی واقع در شهرستان چرام نیز پس از بازرسی به علت نواقص موجود مورد اخطار قرار گرفت و مهلت رفع نواقص در کارگاه تعیین شده است.

مسئول نمایندگی اداره استاندار کهگیلویه در پایان به همشهریان توصیه کرد در هنگام خرید هر محصولی به تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، نشان استاندارد و بسته بندی مناسب آن توجه داشته و هرگونه نظر و پیشنهادی را به نمایندگی این اداره واقع در فرمانداری در میان بگذارند.

انتهای پیام/82016/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول