اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بازرسی گیلان:

بازرسی برای مبارزه با فساد دستگاه‌های دولتی با کسی تعارف ندارد

مدیر کل نظارت و بازرسی گیلان گفت: در مسیر مبارزه با فساد و تخلف و کم‌کاری‌ها در دستگاه‌های دولتی با احدی تعارف نداریم و از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق این مهم بهره می‌گیریم.

بازرسی برای مبارزه با فساد دستگاه‌های دولتی با کسی تعارف ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیدحمید حسینی صبح امروز در جلسه مشترک با مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان در محل بازرسی کل گیلان با قدردانی از تلاش این مسئولان، اظهار کرد: امروزه مهم‌ترین فاکتوری که باید مورد توجه تمام مسئولان نظام قرار گیرد موضوع جلب رضایتمندی مردم است و انتظار می‌رود در این دستگاه نظارتی ارتقای روحیه و افزایش رضایتمندی باشد.

وی، رویکردهای جدید در دولت یازدهم را مثبت ارزیابی کرد و افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی، بازرسی را کمک‌کار و همراه خود می‌دانند.

این مسئول، ادامه داد: تلاش ما در سازمان بازرسی بر این نقطه متمرکز است که فاصله بین دستگاه‌های نظارتی و اجرایی کمتر شود تا در مسیر بهبود و اصلاح امور شاهد پیشرفت‌هایی باشیم.

*برای مبارزه با فساد دستگاه‌های دولتی با کسی تعارف نداریم

حسینی به سخنان رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر تأکید در امر بسترسازی برای مدیران و کار و تلاش سازنده اشاره کرد و گفت: در مسیر مبارزه با فساد و تخلف و در مقابل کم‌کاری‌ها و بی‌توجهی‌ها در دستگاه‌های دولتی با احدی تعارف نداریم و از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق این مهم بهره می‌گیریم.

وی، خاطرنشان کرد: وجود موانع و مشکلات در دستگاه‌ها رافع مسئولیت مدیران آن دستگاه‌ها نمی‌شود.

مدیرکل نظارت و بازرسی گیلان با اشاره به حسن انجام وظایف از طرف دستگاه‌ها، متذکر شد: این وظایف باید به صورت هنرمندانه صورت گیرد و اساساً سازمان بازرسی به دنبال تحول و برطرف شدن مشکلات در مرحله پس از بازرسی در دستگاه‌ها است.

*وجود موانع نباید موجب کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی شود

به گفته وی، وجود موانع و آسیب‌های موجود در دستگاه‌ها نباید موجب کم‌کاری و عدم مسئولیت‌پذیری از طرف مدیران آن دستگاه شود.

حسینی اضافه کرد: بازرسی ضمن تقویت روحیه تعامل و هم‌افزایی و کمک به مدیران در صورتی که تذکر و هشدارها کارساز نباشد از اهرم‌ها و ظرفیت‌های قانونی خود بهره می‌گیرد.

وی با آمادگی بازرسی استان برای کمک به دستگاه‌های اجرایی مربوطه در اجرای نهایی پروژه مسکن مهر رشت را اعلام کرد.

مدیرکل بازرسی گیلان درباره محاسن و مزایای طرح مسکن مهر، تصریح کرد: این پروژه‌ها بسیار خداپسندانه و ماندگار است.

وی گفت: اقدام‌های اعتماد ساز و سازنده نیاز ضروری و اصلی محسوب می‌شود و اطلاع‌رسانی به مردم و بیان شفاف و صریح مشکلات موجود به آنها می‌تواند این اعتماد را تثبیت و تقویت کند.

حسینی با بیان اینکه بازرسی برای از بین بردن مشکلات و معضلات پیش روی ساخت و تحویل مسکن مهر آماده است، متذکر شد: حجم گسترده ساکنان سایت مسکن مهر شهر رشت خدمات‌رسانی به‌موقع و مطلوب را می‌طلبد.

وی یادآور شد: هر چه سریع‌تر باید باقی‌مانده عملیات عمرانی در واحدهای مسکن مهر رشت اجرایی و تحویل صاحبان این واحدها شود.

*موانع مسکن مهر گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز در نشست مذکور گزارشی از روند عملیات احداث مسکن مهر استان و سایت رشت را ارائه کرد.

حجت شعبان‌پور اظهار کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های بازرسی مورد تأکید ما است و برای تحقق امور نیز در برخی موارد از این ظرفیت‌ها به نحو شایسته استفاده شده است.

این مسئول با اشاره به اقدام‌ها و فعالیت‌های حوزه ساخت و ساز در طرح مسکن مهر، روند کند ساخت احداث پست در شهرهای رشت و انزلی، آستارا و منجیل را از موانع این پروژه خواند.

وی، افزود: بی‌توجهی نسبت به زیرساخت‌های مورد نیاز در سایت 15 هزار واحدی مسکن مهر رشت و عدم توجه ویژه به تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در بیشتر پروژه‌های مسکن مهر و ... از مشکلات و موانع است.

این مسئول، توجه ویژه مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه و دستگاه‌های نظارتی را مورد تأکید قرار داد.

انتهای پیام/2300/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول