اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اداره کل استاندارد خوزستان صورت پذیرفت

انجام 111 مورد بازرسی و نمونه‌برداری از طلافروشان خوزستان

کارشناس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد خوزستان گفت: در 6 ماهه نخست امسال 111 مورد بازرسی و نمونه‌برداری از مراکز عرضه فلزات گرانبها (طلا) از سطح بازار استان انجام شده است.

انجام 111 مورد بازرسی و نمونه‌برداری از طلافروشان خوزستان

علی رکابی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: بر اساس نتایج آزمون دریافتی 10 نمونه با استاندارد ملی مربوطه به شماره 2132 "مصنوعات تزئینی ـ عیارهای رسمی آلیاژ فلزات گرانبها" مطابقت داشته و 73 نمونه نیز مغایر با استاندارد ملی مربوطه شناخته شده و دارای عیار کمتر از 750 بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست امسال 111 مورد بازرسی و نمونه‌برداری از مراکز عرضه فلزات گرانبها (طلا) از سطح بازار استان انجام شده است خاطرنشان کرد: اغلب نمونه‌های مغایر با استاندارد، عیارشان از حد تعیین شده مقدار ناچیزی کم بوده است که با تذکرات و پیگیری‌های انجام شده این موضوع در حال بررسی و رفع شدن است.

کارشناس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد خوزستان تصریح کرد: همچنین هفت نمونه نیز توقیف این مراکز انجام شد و برای انجام سایر مراحل قانونی به واحد حقوقی این اداره کل ارجاع شده‌اند.

وی ادامه داد: تخلفاتی که در حوزه تولید طلا با عیار نامناسب صورت می‌گیرد، استانداردسازی آن را برای صیانت از حقوق مصرف‌کننده و حفظ اعتبار تولیدکنندگان داخلی اجتناب‌ناپذیر می‌سازد.

رکابی‌زاده با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع انگ‌گذاری و تعیین عیار فلزات گرانبها در ایران است گفت: آزمایشگاه این اداره کل نیز تنها آزمایشگاه عیارسنجی تائید صلاحیت شده توسط سازمان ملی استاندارد ایران در استان خوزستان است.

وی همچنین عنوان کرد: با افزایش قابلیت ردیابی مصنوعات طلا از طریق الزام تولیدکنندگان و فروشندگان به عرضه مصنوعات طلای دارای کد شناسایی کارشناسان اداره کل استاندارد خوزستان از طریق نمونه‌برداری و بازرسی به کنترل بازار و عیارسنجی فلزات گرانبها می‌پردازند تا از تقلب در خرید و فروش این کالای ارزشمند جلوگیری شده و حقوق مصرف‌کننده رعایت شود.

انتهای پیام/72001/ع30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول