اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه گذشته صورت گرفت

بازرسی از 259 هزار و 159 واحد صنفی در فارس

رئیس مجمع امور صنفی شیراز گفت: در شش ماهه سال جاری، 259 هزار و 159 بازرسی صنوف، از سوی معاونت هماهنگی و بازرسی نظارت فارس انجام شده است.

بازرسی از 259 هزار و 159 واحد صنفی در فارس

سیدمحمود هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: از واحدهایی که مورد بازرسی قرار گرفته، 7 هزار و 893 گزارش بازرسی و تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: در همین مدت 815 شکایت مردمی به صورت کتبی و گزارش تلفنی به واحد شکایات بازرسی و نظارت اصناف واصل و 4 هزار و 590 مورد، پس از تشکیل جلسه‌های متعدد منجر به رضایت شاکی شده یا غیرمتخلف شناخته شده‌اند.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان شیراز تصریح کرد: از مجموع این شکایات 3 هزار و 306 پرونده تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده و 119 مورد در دست بررسی و کارشناسی است.

هاشمی بیان داشت: روزانه 120 نوع کالا از نظر قیمت در سطح بازار از سوی بازرسان مدیریت بازرسی و نظارت اصناف فارس رصد و مورد تحلیل قرار گرفته و نتایج آن به اداره‌های مربوطه منعکس می‌شود.

نایب رئیس شورای اصناف کشور بیان داشت: در ماه مبارک رمضان نیز اکیپ‌های بازرسی به شکل نوبتی صبح‌ها از ساعت 9 تا 13، عصرها از 15 تا20 و شب‌ها نیز از ساعت 21 تا23  مشغول خدمات‌رسانی بوده‌اند.

وی از اجرای مرحله سوم طرح شبنم در استان فارس خبر داد و افزود: در این طرح 55 اتحادیه وارد عمل شده و اجناس را به شکل برچسب‌دار عرضه می‌کنند.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان شیراز اضافه کرد: در اجرای مراحل اول و دوم این طرح، 10 هزار و 293 فرم خوداظهاری از سوی واحدهای صنفی در این استان تکمیل و 9 میلیون و 563 هزار و 549 بارکد بر روی اجناس نصب شده است.

هاشمی ابراز داشت: به منظور جلوگیری از تخلف واحدهای صنفی با کمک تعزیرات حکومتی، واحدهایی که بیش از سه تخلف و رقم آن به 2 میلیون ریال رسیده باشد، برابر قانون با نصب پارچه جلو آنها به اطلاع عموم می‌رسانیم.

وی خاطرنشان کرد: معاونت هماهنگی و بازرسی نظارت فارس نیز هر ساله ویژه مناسبت‌هایی مانند نوروز، نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره و پائیزه، اعیاد خجسته شعبانیه، میلاد باسعادت حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه (س)، ماه محرم، شب یلدا و فروش فوق‌العاده واحدهای صنفی، طرح‌های نظارتی خود را در سطح این استان اجرایی می‌کند.

انتهای پیام/2448/ق30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول