اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان:

کانون پرورش فکری نماینده تربیت کودکان و نوجوانان است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نماینده تربیت کودکان است.

کانون پرورش فکری نماینده تربیت کودکان و نوجوانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان پرویز ابراهیمی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان با تبریک هفته ملی کودک اظهار کرد: هفته ملی کودک بهانه‌ای برای ورود به دنیای پاک و معصومانه کودکان است.

وی با تأکید بر لزوم ارزش نهادن آحاد جامعه و خصوصاً مسئولان به کودکان و خواسته‌های آنها افزود: باید به این نسل تأثیرگذار توجه بیشتری کرده و در راستای رفع آسیب‌هایشان اقدام کنیم تا بتوانیم ترجمه درستی نسبت به حقوق آنها داشته باشیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره به اهمیت وظیفه تربیت کودکان خاطرنشان کرد: آنجا که نیاز به آموزش و تربیت کودکان است باید محیط مراکز آموزشی مهیای تربیت و تعلیم باشد تا جلوی فرزندانمان برای رفتن به بازار کسب و کار به دور از آموزش گرفته شود.

وی ضمن ارزشمند دانستن کودکان افزود: کودکان ارزشمندترین هدیه‌های خداوند هستند و وظیفه ماست که بر سرنوشت آنها حاکم شده و این بار مسئولیت را به سر منزلگاه درست برسانیم.

ابراهیمی بهترین روش تربیت کودکان را الگوبرداری از روش معصومین دانست و افزود: اگر بتوانیم با استناد به روش معصومین و با عنایت به خداوند متعال استقلال، عقلانیت و دین‌باوری را باهم پروش دهیم و تعادلی را با مادیات بر پا کنیم، شاهد سعادتمندی کودکان خواهیم بود.

وی با اشاره به توجه دین اسلام در روش درست تربیت کودکان افزود: خوشبختانه دین اسلام نگرش خوبی نسبت به تربیت کودکان از بدو تولد دارد و همیشه به پدران و مادران توصیه داشته غذای حلال به فرزندانشان دهند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان بهترین دوران آموزش و تربیت را دوره نوجوانی دانست و گفت: دوران نوجوانی که سنین ابتدایی تا 14 سالگی را شامل می‌شود بهترین دوران سرمایه‌گذاری انسان است زیرا بعد از آن یعنی دوران 18 سالگی فرد خود به نقش‌آفرینی پرداخته و همه شاکله‌ها در او پایدار خواهد بود.

وی با انتقاد به ارزش نهادن به مادیات اذعان داشت: همه ما باید بدانیم که اگر بهایی برای تربیت و آموزش کودکان ندهیم، شاهد رشد و شکوفایی‌ آنها نخواهیم بود.

ابراهیمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را نماینده تربیت کودکان و نوجوانان دانست و خواستار توجه بیشتر به آن شد.

وی از تجمع 20 دستگاه و سازمان در راستای برنامه‌ریزی مناسب در هفته کودک برای اولین بار در کشور خبر داد و افزود: با تلاش دولت امیدواریم مراسمی در خور کودکان داشته باشیم. 

ابراهیمی در پایان حرکت اعضای شورای انقلاب فرهنگی را به دلیل اهمیت‌ دادن به موضوع کودکان و تدوین سن ملی کودکان دارای ارزش دانست و از ایجاد فراکسیون کودک و نوجوان با نزدیک شدن به هفته ملی کودکان در مجلس تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/89026/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول