اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کانون پرورش فکری صورت گرفت

ساخت 12 کتاب گویا توسط کودکان و نوجوانان دزفولی

کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری شماره دو دزفول، 12 کتاب گویا ساختند.

ساخت 12 کتاب گویا توسط کودکان و نوجوانان دزفولی

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، ظهر امروز در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان، 12 کتاب گویای کانون پرورش فکری و کودکان شماره دو دزفول رونمایی شدند.

کانون مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ دو دزفول، در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و با هدف ایجاد علاقه و دوستی بیشتر میان کودکان و نوجوانان، اقدام به تهیه و تدوین اولین آلبوم از مجموعه کتاب‌های صوتی کرده است.

«تنها صداست که می‌ماند» حاصل سعی و کوشش اعضای کودک و نوجوان مرکز دو در اجرای صوتی قصه‌ها و خوانش کتاب‌های کانون است که با راهنمایی‌های پروین وفایی کارشناس فرهنگی کانون استان خوزستان و با تلاش‌های مستمر مهرناز شهرکی مربی فرهنگی کانون شماره دو دزفول آماده شده است.

اولین آلبوم این مجموعه حاوی 12 کتاب گویا شامل: (دعای موش کوچولو، خداحافظ راکون پیر، کلوچه‌های خدا، در جست‌وجوی خدا، مارمولک سبز) نوشته‌ «کلر ژوبرت» (دو تا لاک‌پشت تنها)، نوشته‌ی «مصطفی رحماندوست»، (قصه‌های کوتی‌کوتی) نوشته‌ «فرهاد حسن‌زاده»، (خشم قلمبه) نوشته‌ «میری دلانسه»، (کاش یک برادر داشتم) نوشته‌ «برنهارد لینز»، (مرد جوان و خیاط حیله‌گر) نوشته‌ «شراره وظیفه شناس»، (این همه تلق ملق) نوشته‌ «سرور کتبی» و (چگونه می‌توان بال شکسته‌ای را درمان کرد؟) نوشته‌ «باب گراهام» است که توسط اعضای مرکز، صدابرداری و آماده شده است.

تدوین اولین آلبوم این مجموعه توسط مهرناز شهرکی و طراحی و اجرای جلد آن نیز توسط اعضا انجام گرفته است اما آلبوم‌های بعدی این مجموعه، تماماً توسط اعضا و تحت راهنمایی‌های مربی فرهنگی مرکز انجام خواهد شد.

برای ساخت این 12 کتاب گویا، آموزش‌های لازم برای انجام مراحل تدوین، صداگذاری، میکس، تبدیل آثار به فرمت‌های صوتی مناسب برای پخش در دستگاه‌های مختلف (اعم از دستگاه پخش سی‌دی؛ گوشی‌های موبایل؛ mp3 player و...) توسط «مهرناز شهرکی» مربی کانون و در قالب برنامه‌های فشرده‌ی آشنایی با نرم‌افزارهای DJ Mix Studio، Movie Maker، Audio Trimmer، Total Video Converter و Magic Converter به اعضا آموزش داده شد.

همچنین راهنمایی‌های ضروری برای طراحی جلد آلبوم نیز، از سوی ایشان و در قالب آموزش مقدماتی نرم‌افزارهای ACD See و Photoshop به اعضای نوجوان ارائه شده است که توانایی‌های آن‌ها در طراحی جلد آلبوم دوم از این مجموعه، به نمایش گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/72001/صا20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول