اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری

یک کشاورز قزوینی 110 تن گوجه‌فرنگی تولید کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: یک کشاورز گوجه‌کار قزوینی موفق شد با استفاده از سیستم آبیاری نوین قطره‌ای 110 تن گوجه‌فرنگی تولید کند.

یک کشاورز قزوینی 110 تن گوجه‌فرنگی تولید کرد

محمدرضا صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: یوسف شعبانی مهم‌ترین علت افزایش راندمان تولید این محصول را استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین و پوشش مارچ پلاستیکی دانسته است.

وی افزود: این کشاورز قزوینی موفق شد از هر هکتار بیش از 110 تن گوجه‌فرنگی برداشت کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: شعبانی امسال 15 هکتار از اراضی خود را به روش مارچ پلاستیکی آبیاری کرده و 55 هکتار را نیز به روش آبیاری تیپ که در روش آبیاری مارچ بیش از 110 تن محصول در هر هکتار و در روش آبیاری نوین 60 تن در هکتار برداشت کرده است.

صفری ادامه داد: این کشاورز قزوینی مزایای استفاده از روش مارچ پلاستیکی را مصرف کمتر آب، جلوگیری از رشد علف‌های هرز و تولید بالای محصول از نظر کیفی و کمی نسبت به سایر روش‌ها ذکر کرده است.

این مسئول نیز یکی از بهترین روش‌های آبیاری در باغ‌ها و مزارع را آبیاری تحت فشار نام برد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین؛ افزایش راندمان آبیاری، صرفه‌جویی در مصرف آب، عدم نیاز به تسطیح کلی اراضی، امکان انجام عملیات کشاورزی همزمان با آبیاری، کاهش و کنترل علف‌های هرز، کاهش و کنترل آفات و بیماری‌ها را از مهم‌ترین مزایای آبیاری تحت فشار برشمرد.

به گفته صفری؛ در سال جاری سطح اجرا شده سیستم‌ها آبیاری تحت فشار در این شهرستان 350 هکتار و سطح در حال اجرا 700 هکتار است.

انتهای پیام/2667/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول